• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Legitimation

avslutad210712

Gäst
Jag tycket att Utsidan ska kräva legitimation av alla som får lägga in i forum och annat.Tex Bankid

Och det ska var det riktiga namnet, inte adressen, på alla som postar inlägg i forum.

Det här är inget visselblåsarforum.så det handlar inte om storebror. Så less på Er som öppnat käften under ett anonymt nick.

Eller kan vi inte kräva att ALLA står med sitt namn. Åtminstone.
 
Vad är syftet med detta?
Vill du besöka likasinnade eller oliktänkande?

På ett forum där man inte tvingas vara sig själv får man läsa inläggen därefter - det kommer att dyka upp troll som provocerar bara för provokationens skull.

Jag saknar inte att folk här är alltifrån helt identifierbara till tämligen svårgissade. Jag tycker också moderatorerna är snabba att ta bort uppbara tokigheter då man trycker på anmäla-knappen.

/Patrik, som gör anspråk på att heta så
 
Det här är knepigt. Jag bor ju inte i Sverige och har ofta problem med svenska id-krav. Våra personnummer, bank-id o.dyl. ser inte alltid ut som era. Då funkar det inte att logga in. Risken finns att man utesluter alla som inte bor i Sverige och sådana som av olika skäl inte kan eller vågar vara offentliga. Jag har också valt att inte låta mitt namn synas, av personliga skäl som jag inte vill gå in på här. Om jag skickar eller får pm skriver jag alltid ut mitt namn men jag vill inte att det kommer upp hur som helst.

Samtidigt förstår jag poängen och blir själv less på påhopp och osakliga kommentarer som kommer med jämna mellanrum. Min personliga strategi är att strunta i dessa kommentarer och låta trollen självdö. De brukar tröttna. Alternativet är att kontakta moderatorerna. Håller med om att de är effektiva.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.