Låga, långa funktionsbyxor för tjejer

Jag letar efter ett par funktionsbyxor, typ The North Face outbound pants eller Houdini liquid pants, som är LÅGA i midjan, men har LÄNGRE ben.

Är 183 cm tjej.

Någon som kan tipsa!? Jag vore sååå tacksam!
 
Men varför? (längre fattar jag såklart, men varför låga?)
 
Senast ändrad:
Låga fattar jag, absolut! Hade ett par Fjällräven Barents tror jag att det hette (samma som nuvarande Vidda, men i rålängd), de var obekvämt höga, nästan så att man fick dra åt bältet under bysten för att de skulle sitta bra över rumpan! Urrrk!

Om Fjällräven är ett märke du kan tänka dig, så har de ju försökt skriva om modellerna har hög eller låg midja:
http://www.fjallraven.com/outdoor-equipment/trousers/
En del av deras modeller har rålängd, dvs att du syr upp dem själv.

Jag har numer Lundhags Traverse, som är betydligt lägre i midjan. Och med elastiskt material i rumpan på byxorna samt knäna, mycket skönt! Man kan köpa en rätt tight bralla och ändå röra sig.
Finns en modell som heter Traverse Ws Pants X-long, kolla på den?
 
Jag tycker att Klättermusen har lite överlånga ben, för mig som har åt korta hållet, och bra sittande modeller. Jag förmodar att du inte vill ha som MonicaKa beskriver men inte vill du väl ha brallor så det blir "plumber's crack" när du böjer dig osv. Kallt om arslet alltså :)

plumbers+crack+1.jpg
 
Haglöfs mid q trail pant

Jag har också letat låga byxor ett tag, tycker det är mycket skönare men tyvärr inte helt lätt att hitta! Har nu fastnat för Haglöfs Mid Q trail pant som är ganska tunna men passar perfekt till finvädersvandringar. Vet dock inte hur det står till med längden på dem (jag är bara 1.68)...
 
Låga fattar jag, absolut! Hade ett par Fjällräven Barents tror jag att det hette (samma som nuvarande Vidda, men i rålängd), de var obekvämt höga, nästan så att man fick dra åt bältet under bysten för att de skulle sitta bra över rumpan! Urrrk!

Om Fjällräven är ett märke du kan tänka dig, så har de ju försökt skriva om modellerna har hög eller låg midja:
http://www.fjallraven.com/outdoor-equipment/trousers/
En del av deras modeller har rålängd, dvs att du syr upp dem själv.

Jag har numer Lundhags Traverse, som är betydligt lägre i midjan. Och med elastiskt material i rumpan på byxorna samt knäna, mycket skönt! Man kan köpa en rätt tight bralla och ändå röra sig.
Finns en modell som heter Traverse Ws Pants X-long, kolla på den?
Undrar jag vad Fjällräven har för uppfattning om låga och höga midjor. Har ett par Karla som jag snarare tycker är normalhöga, inte låga som Fjällräven skriver.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.