Lättaste byxorna?

Köpte mig ett par Byxa Traveller Från ITAB. Dom käns ju helt rätt att använda som byxa 1, vad jag är ute efter är ett par lätta "pack a way" byxor att ta på vid fjällstation, hemresa mm.

Krav:
Liten volym
Lätta
Billiga så klart:)

Traveller väger 465 gram och det är för mycket för ett par extra byxor.

Så vad har ni för tips?
 
Houdini Liquid Rock

Houdini Liquid Rock!
Fast de faller kanske på "billiga". Dock är de grymt sköna, lätta, snabbtorkande, flexibla, tåliga i förhållande till vikt, snygga.

Ananrs typ löparbrallor från t ex Newline, om du inte behöver fickor/kan tänka dig att ha en byxa som ser ut som den träningsbralla den är? Typ 200 kr.
 
Är du inte ute efter att de skall vara varma/snygga el liknande så ser jag det nog som att det är ett par löparbrallor som gäller.
Märken som är (relativt) billiga är:
Newline
McKinley
Everest

Vad byxorna väger har jag jättedålig koll på, men runt 200g borde det vara.

//Peter
 
Jag har ett par Montane Featherlite pants. En vindbyxa av enklaste slag, väger 108g har jag för mig. Packas ner i en medföljande liten påse och tar lika stor plats som en ihoprullad strumpa eller ett äpple. Har själv tänkt ha den som extrabyxa, men har faktiskt inte använt dem än...Minns ej vad de kostar, men de är nog inte särskilt billiga kan jag tro...
 
Millet Stretch Boulder pants...

...har jag använt i somras till fjälls.
Stretchpaneler, snabbtorkande, 263 gram i XL.
En bra dragkedjeförsedd ficka på vä lår och två hyfsat djupa handfickor.
Upprullningsbara ben.
Betalade 400? på Addnatures rea förra hösten.

MIV2755_2204.jpg


Mina är dock ljusbruna med mörkbruna stretchpaneler.
 
Ananrs typ löparbrallor från t ex Newline, om du inte behöver fickor/kan tänka dig att ha en byxa som ser ut som den träningsbralla den är? Typ 200 kr.

Jag har ett par Montane Featherlite pants. En vindbyxa av enklaste slag, väger 108g har jag för mig. Packas ner i en medföljande liten påse och tar lika stor plats som en ihoprullad strumpa eller ett äpple. Har själv tänkt ha den som extrabyxa, men har faktiskt inte använt dem än...Minns ej vad de kostar, men de är nog inte särskilt billiga kan jag tro...
Jag har hittat tre skillnader mellan Newlines byxa och Montane Featherlite:
1. Newline har dragkedjor vid fötterna
2. Montane är 10g lättare i stl L
3. Montane kostar 2x av Newline och finns sällan på rea

Bara att välja...
 
Houdini Liquid Rock!
Fast de faller kanske på "billiga". Dock är de grymt sköna, lätta, snabbtorkande, flexibla, tåliga i förhållande till vikt, snygga.

Ananrs typ löparbrallor från t ex Newline, om du inte behöver fickor/kan tänka dig att ha en byxa som ser ut som den träningsbralla den är? Typ 200 kr.

Vikt ? pris?

Apropå lätta byxor..........

Ja Peter det var exakt sådana jag tänkte mig!

Är du inte ute efter att de skall vara varma/snygga el liknande så ser jag det nog som att det är ett par löparbrallor som gäller.
Märken som är (relativt) billiga är:
Newline
McKinley
Everest

Vad byxorna väger har jag jättedålig koll på, men runt 200g borde det vara.

//Peter

Jag är ute efter att slippa strutta runt i underställ medans byxa 1 torkar sedan känns det bättre att flyga/åka tåg med rena kläder.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.