Lätta vandringskängor

Någon som har något bra tips på LÄTTA, vattentäta vandringskängor? Jag vill inte ha tunga klumpar på fötterna som förstör frihetskänslan på fjällvandringen!

Själv har jag kollat en del på Salomons modeller, t.ex. XA Pro 3D GTX Mid och Fastpacker, men de verkar inte vara så hållbara... En annan sko som jag provat är Hanwag Banks, och den var helt ok, men inte direkt ultralätt.
 
Om det just är vikten du har snöat in på så kan man ju vandra barfota. Funkar ypperligt men kräver lite träning. Vattentätt är det också och frihetskänslan är oslagbar.
 
Vad tror du om Salomon Wing Sky?
De är ganska dyra i Sverige, beställer du från UK kommer du en bit under 2000kr med frakt. De finns även i svart men dessa är lögn att få tag på.

Ja, dom ser ju coola ut (inte så diskreta direkt). Har surfat lite på dom förut också, och hade de kostat 1000 kr så hade jag slagit till direkt! De verkar ju jäkligt bra, men jag är bara skeptisk till deras slitstyrka. För 2000 spänn vill man att de ska hålla länge, eftersom att man kommer upp i samma prisnivå som läderkängor. Men ett bra tips! Kommer definitivt fundera på dom. (Det brukar ju liksom ändå alltid bli så att man köper det dyraste till slut ;) )
 
Kan rekommendera Crispi Besseggen - dessa har gjort jobbet för mig i nåt år nu och väger inte nåt nämnvärt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.