lämplig minitur i närheten av Gbg?

har några dagar till övers nu i början av sommaren och tänkte upptäcka omgivningarna lite. Någon som har förslag på en rutt på ett till tre dygn runt Göteborg?

Kraven är att man måste kunna ta sig till utgångspunkt med kollektivttrafik. Önskvärt om det även finns lämpligt vindskydd man kan slå upp ett myggnät i för övernattning, alternativt att det går att slå upp ett icke-självstagande tält.

Finns det även möjlighet att fiska så är det ett stort plus!
 
Instämmer med Vättlefjäll, den uppfyller dina krav bäst.

I övrigt finns på Hisingen den ganska långa St Olavsleden, och inåt landet Vildmarksleden som går in till Bohusleden.
 
Fontin(Kungälv) till Vassbovik (söder om Uddevalla) är 7 mil i en relativt ödslig terräng som jag som lite enstöring uppskattar mycket. Det går att ta buss från Vassbovik men då får man planera väl eftersom det är lite på landet. Dock kan man halvvägs till Vassbovik på etapp 11 vika av mot Ljungskile istället och tågstationen där, alternativt efter man är framme i Vassbovik gå ner till Ljungskile därifrån. Mellan Vassbovik och Ljungskile skulle jag uppskatta det till 8 km ungefär. Så Kungälv till Ljungskile rundar vi av till 8 mil. Lagom på två övernattningar kanske? Så mycket vildmarkskänsla du kan hitta inom en timmes avstånd från Göteborg skulle jag vilja säga.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.