Lägenhetsklättring

Jag tänkte repklättra, fira, fånga fall och lite annat skoj. Detta i en dörrpost i lägenheten med normal takhöjd. All övning är bra övning, naturupplevelsen uteblir dock.
Borrade in 2 kraftiga bultar som tyvärr böjdes samt att putsen utanpå teglet smulades sönder. Väger 70 kg.
Har någon av er ngt förslag hur man kan göra? Kanske måste jag fixa 2 pinnar upp från golvet och lägga en balk däröver och luta detta mot väggen? Kon gärna med förslag.
 
Nja, "pinnar" kanske inte är så vettigt.
Hur en korekt monterad borrbult kan böjas förstår jag inte, den belastade hängaren ska ju vara ända inne vid väggen. Men på en teglad vägg bör du nog sätta genomgående bultar, och för att slippa att putsen spricker loss, borde du kunna sätta en tunn (ca 3mm) plåt som fördelar kraften över en större yta av väggen.
LYCKA TILL
 
svårt

Har uppriktigt svårt att se hur du skulle få det att hålla ändå. Det blir rätt stora krafter. Puts och tegel klarar ganaska höga statiska belastningar, men små dynamiska. Ej att förväxla med statiska och dynamiska ryck efter fall :)

Vän av ordning undrar förståss varför du vill försöra din lägenhet när du kan gå ut och rigga i ett träd eller någon byggd installation som en bro eller liknande?

Dessa övningar gör du kanske en gång, men efter en halvtimme har man tröttnat och då återstår bara hålet i väggen.

Lycka till hur som helst
/föhl
 
det jag brukar göra när jag vill öva riggning av prusik o liknande är att jag fäster repet i handtaget på dörrens insida o sedan lägger jag över repet på andrasidan dörren. detta kan man dock inte hänga i men man kan iaf känna om grejjerna sitter någorlunda fast. tycker det är bättre en o borra sönder lägenheten........apro på rubriken till detta inlägg så är lägenhetsklättring väldigt underskattat...jag brukar bouldra på golvlisterna. har faktiskt en ganska kul led som går från sovrummet till badrummet. cooolt som faan! :p
 
jag har bara provat att fira mig en gång hemma, när jag hadde köpt ett nytt rep (var tvungen att prova det lite ;).

Jag använde min "chinups" stång som är fastsatt i dörrposten till detta ändamål. De finns stt köpa i de flesta sportaffärer, kostar 150-200 kr.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.