Kvikkjokk + Murjek + butik?

Någon som vet vad det finns för butik i Murjek och Kvikkjokk? Kom på att jag kan ta bort en dags mat då jag kan äta frukost och lunch på tåget/bussen och sedan äta middag i Kvikkjokk eller på buss/tåg hem (jag startar och slutar i Kvikkjokk).

// Jocke
 
Hej!

I Murjek finns ingen affär i Kvikkjokk finns Kvikkjokks Livs och Husvagnsparkering som är en liten
affär samt ett café. Du har kanske tid att handla något i Jokkmokk? Bussen från Kvikkjokk gör ju ofta ett stopp i Jokkmokk innan den kör vidare
 
Mat till frukost löser jag nog hemifrån iof, så Jokkmokk/Murjek krävs inte, utan bara lunch på buss eller i Kvikkjokk eventuellt om ja inte löser det hemifrån också.

Någon som vet hur stort utbud det finns på SJ-tåget hem sedan? Fixar dom en middag?

// Jocke
 

avslutad210712

Gäst
Mat till frukost löser jag nog hemifrån iof, så Jokkmokk/Murjek krävs inte, utan bara lunch på buss eller i Kvikkjokk eventuellt om ja inte löser det hemifrån också.

Någon som vet hur stort utbud det finns på SJ-tåget hem sedan? Fixar dom en middag?

// Jocke

Om du åker tåg hem från Norrbotten lär du få åka med Connex/Veolia och det var lite olika i fjol hur det var med matutbudet. En gång var det en restaurangvagn medans det en annan gång var en "kiosk-lucka" där jag i bästa fall tror att det fanns smörgåsar. Skulle dock tro att det från Boden och söderut är restaurangvagn som gäller.
 
Om du åker tåg hem från Norrbotten lär du få åka med Connex/Veolia och det var lite olika i fjol hur det var med matutbudet. En gång var det en restaurangvagn medans det en annan gång var en "kiosk-lucka" där jag i bästa fall tror att det fanns smörgåsar. Skulle dock tro att det från Boden och söderut är restaurangvagn som gäller.

Okej, det går ju knappast att dra fram bensinköket och sätta fyr i vagnen i vilket fall som helst haha ;) Får leva på mackor om det nu skiter sig helt. Eller handla något i Kvikkjokk om det finns något ätbart utan kök.. :)

// Jocke
 
Ibland har dom inte ett skit att sälja på tåget, riktigt dåligt. Så kolla gärna telenummer till pizzerior med utkörning i Boden så du kan ringa och beställa.

/Ulf
 
Ibland har dom inte ett skit att sälja på tåget, riktigt dåligt. Så kolla gärna telenummer till pizzerior med utkörning i Boden så du kan ringa och beställa.

/Ulf

Hmm, okej, låter ju inte alltför kul. Stannar tåget länge i Boden eller är det bara snabbstopp? Svårt att beställa för att sedan se pizzakillen försvinna bakom tåget när tåget gått.. ;)

// Jocke
 
du har en halvtimme på dej att handla käk i Jokkmokk.
Hamburgertallrik etc kan du äte på servicehuset i Kvikkjokk
 
du har en halvtimme på dej att handla käk i Jokkmokk.
Hamburgertallrik etc kan du äte på servicehuset i Kvikkjokk

Då blir det en hamburgertallrik runt 16 då och sen kan man ju alltid köpa med sig lite godis och kanske en frukost om nu inte tåget kan få fram frukost och lunch. Lunch får jag lösa efter vägen, om de inte kan fixa någon mat får jag väl fixa nödbroms i ngn stor stad *haha* ;)

// Jocke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mkruse Murjek - Kvikkjokk i helgen Fjällvandring 1
eyck Attans! Hur ta sig från Murjek till Kvikkjokk en lördag? Fjällvandring 10
Slan Kvikkjokk-murjek i september Fjällvandring 4
HUFFEBOY Resa till Kvikkjokk Fjällvandring 50
Anders_Utsidan Staloluokta-Kvikkjokk Fjällvandring 8
barasara Rutt från Sverige till Norge (Narvik eller Bodö/Sulitelma/Sulitjelma) Fjällvandring 9
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
såg Fjällvandring runt kvikkjokk. Utom dom kända leder. Fjällvandring 2
Phil_Warsaw Extra 3 or 4 day trip at end of Padjelantenleden (Ritsem or Kvikkjokk?) Fjällvandring 2
Slitvargen Från Sarvesvagge till Kvikkjokk Fjällvandring 3
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
Fjorr Bra rutt för Abisko-Ritsem-Kvikkjokk? Fjällvandring 9
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
driatic Raketskjutfält söder Om Kvikkjokk Fjällvandring 2
labbman Rundtur från Kvikkjokk Fjällvandring 12
Christoffer_123 Synpunkter önskas på tidig tur t/r Kvikkjokk Fjällvandring 14
Tobias.H Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det? Fjällvandring 3
Anders53 Färdväg mellan Kvikkjokk och Saltoloukta? Fjällvandring 5
mojson Tips! Kvikkjokk eller Abisko Fjällvandring 2
Dunderkvarnen Kvikkjokk-saltouloukta 14-19 juli. Helikopter tillbaka. Fjällvandring 0
VeronikaH Vandra Kvikkjokk-Sarta Fjällvandring 15
denelake fotografen Upphittad kniv i Kvikkjokk Fjällvandring 0
GustavOh Kvikkjokk - Vállevágge - låptåvágge - över njoatsosjjåhko - Pårek - kvikkjokk Fjällvandring 17
marusken Packningstips sökes - Vandring Hemavan-kvikkjokk Fjällvandring 2
Gullis Ta sig till Kvikkjokk Fjällvandring 2
MartinVandrar Extra dagstur? Längs med Saltoluokta-Kvikkjokk Fjällvandring 2
Gullis kvikkjokk-nikkaluokta Fjällvandring 25
dibblah Vandra Kvikkjokk - Ritsem Fjällvandring 13
skogsbaronen Ahkka-Rouhtesvagge-Alggavagge-Luohttolahko-Bårdde-Kvikkjokk Fjällvandring 4
FlyerSword Transport Ritsem till Kvikkjokk? Fjällvandring 16
Tobias.H Saltoluokta - Kvikkjokk i september? Fjällvandring 5
Lappjocke Kvikkjokk saltoloukta Fjällvandring 1
out n about Ammarnäs - Kvikkjokk Fjällvandring 1
Tobias.H Behöver rådgivning för Nikkaluokta - Kvikkjokk Fjällvandring 7
Tompaa vandring från kvikkjokk till rapadalen Fjällvandring 7
Pappan Tips längs Tarralouppal - Sarves - Lullihavagge - Kvikkjokk Fjällvandring 6
Feorie Silvervägen - Mavas - Kvikkjokk? Fjällvandring 9
skogsbaronen Kvikkjokk-Vallevagge-Njoatsojavrre-Tarraluoppal-Kvikkjokk Fjällvandring 44
Ulke Kvikkjokk - Saltoluokta, bil samt bussproblem Fjällvandring 2
veni Hur kommer man från Kiruna till Kvikkjokk på en söndag? Fjällvandring 6
Huml3 Frågor Sarek: Kvikkjokk-Ruonas-Laptå-Njoatsos-Jiegna-Luohtto-Sähkok-Kvikk Fjällvandring 16
BenderMania Sarek Kvikkjokk - Saltoluokta Fjällvandring 3
Göran_ Vart på vägen till Pårek (från kvikkjokk) ligger "vadet"? Fjällvandring 4
Göran_ När kommer våren till Kvikkjokk? Fjällvandring 2
Chrillek Dricksvatten Kvikkjokk-Saltoluokta Fjällvandring 6
Ahlqvist Tidsuppskattning vandring Kvikkjokk, Sarek Fjällvandring 9
Norris Stigen från Kvikkjokk längs Tarraätno? Fjällvandring 4
saraabeiramar Turberättelse om Nordkalottleden Staloluokta - Ny-Sulitjelma - Vaimok- Kvikkjokk Fjällvandring 9
Sputniq Rimlig Sarektur - Stora Sjöfallet till Kvikkjokk Fjällvandring 9
Per-Tommy Nikkaluokta till Kvikkjokk Fjällvandring 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.