Kurs?

Är nybörjare på kajaker (har endast hyrt ett par timmar då och då) men skulle vilja komma igång! Problemet är bara att de flesta nybörjarkurser redan varit (i maj, då jag inte hade tid) och de är dessutom rätt så dyra...Min fråga är då: Räcker det med 1 timme med privat instruktör för att komma igång. Eller kanske det bara är att lära sig själv? Man får många hyrtimmar för vad en kurs kostar...Min målsättning är att paddla i rent motionssyfte, i platta vatten...
 
Duracellkaninen; sa:
men du klarar dig bra på egen hand. Den som varit på kurs kan ju tipsa om vad man lär sig.
Nja... Jo... Om man vill utnyttja muskelna i en effektiv och uthållig rörelse för plattvatten så är det inte fel att prata med erfararna motions/tävlingspaddlare som kan se vad man gör för fel (gå en kurs, liksom). En teknik vars erfarenhet inte bara är överkurs i fors och på havet...

http://www.kanot.com/ finns säkert en möjlighet att hitta en klubb nära dig som glatt introducerar under rimligt ordnade former.

Patric
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...