Kopparbit för värma gastub

Har funderat på dylika lösningar, men måste ju finnas nån anledning till att tillverkarna inte redan har lanserat liknande grejer....?
Angående risken att gastuben skulle bli för varm och explodera är det väl i princip noll. Vill minnas från nån brandutbildning när dom la in en primustub bland riktigt kraftiga flammor, det tog några minuter innan poppet från botten hördes och sen några till innan den exploderade. Så det krävs ju en del
 
Finns många ideer på You-tube för att fortare avsluta livet.
Skaffa ist fristående brännare som går att anv med vändgasbox.
 
Har funderat på dylika lösningar, men måste ju finnas nån anledning till att tillverkarna inte redan har lanserat liknande grejer....?
Jag skulle tro att tillverkarna på alla sätt vill förhindra risken att deras utrustning hanteras fel. Därför avråder de från alla experiment och tillverkar inte tillbehör som i filmen.

hsps:s förslag är då säkrare. Ett annat alternativ är att införskaffa msr:s (svindyra) kök Reactor som fungerar alldeles utmärkt ner till ganska många minusgrader. Jag och min kompis Anders har använt det på ett antal vinterturer i fjällen för att koka vatten och det behöver knappt något gastryck alls för att fungera.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.