Konvertera mtb-däck till mer slicks...:-)

halloj!
funderar då på nått liknande ovan...och snå...hmm...prismedveten som man är...

funderar på att ta bort mina grova däck från mitt hjul ( fälg 20-24--559 =ERTRO) och fixa mer lättrullade däck.

Finns det?:)

Nått tips?

pris för det..råd..ALL INFO tas emot väldigt väldigt tacksamt

nått övrigt man BÖR tänka på...annars blir det tokigt..tack tack /ÅN
 
Ja det är väl inga problem.

Du kan tex sätta på Schwalbe Big Apple om du vill ha väldigt bekväma asfaltsdäck som ändå rullar fint.

Eller tex Schwalbe Kojak som är lättare och kvickare

Eller kanske Continental Sport Contact..
http://cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x16.html


I övrigt - Om du har dämpad framgaffel kan du ju maxa trycket i den/låsa den så den inte stjäl energi. Eller köpa en relativt billig framgaffel i kolfiber och kränga dämpargaffeln
 
tackar tackar bra snabba svar;)--> följdfråga...finns det slanglöst också? bra fungerande? ...ELLER måsta man ha specialfälg då?
 
Slanglöst

förutsätter specialfälg och på asfalt är vitsen mindre med slanglöst.

Slicks och semislicks finns det massor av och Continental Contact i olika varianter är bra och prisvärda.

Thure
 
Jag hittade Schwalbe Marathon Supreme till halva priset! Mycket lätta med kevlar och dessutom punkteringskyddade. Fanns i två grovlekar(?). Jag valde densmalare. Rullar lätt och bra grepp. Sitter nu på min Gary Fisher som dessutom fått stel framgaffel istf fjädrande. Funkar utmärk!
 
förutsätter specialfälg och på asfalt är vitsen mindre med slanglöst.

Slicks och semislicks finns det massor av och Continental Contact i olika varianter är bra och prisvärda.

Thure

Nä, behöver inte ha specialfälgar. Kit med fälgband med ventil i funkar bra. Det kör jag på min 29a för tillfället.
I övrigt håller jag med.
 
halloj!
funderar då på nått liknande ovan...och snå...hmm...prismedveten som man är...

funderar på att ta bort mina grova däck från mitt hjul ( fälg 20-24--559 =ERTRO) och fixa mer lättrullade däck.

Finns det?:)

Nått tips?

pris för det..råd..ALL INFO tas emot väldigt väldigt tacksamt

nått övrigt man BÖR tänka på...annars blir det tokigt..tack tack /ÅN

Se även http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=77116
/Niklas
 
forts slanglöst

NU börjar det bli intressant detta!

kit m fälgband o ventil till 26 tum??...-->jonas p?....pris ungefärligen?...tack tack

-->saclawes....VART hittade du de där däcken då?,,,verkar ju intressant ju...prismedveten som man är

slanglöst e väl bra på asphalt åsså ju!?

ha det bra
 
Hej Ake! Jag köpte mina från Planet X. Men där finns de inte kvar vad jag kan se, dock finns andra som kan vara intressanta. Wiggles har dem med rabatt, men fortfarande ganska dyra. Jag gav drygt 500:- för ett par i början på året.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...