Köpa ryggsäck - en till tråd.

Hej,

Jag har läst igenom en del trådar som berör just ryggsäckar och då dagtur/skola/arbete typen.

Jag håller på med mycket flängande, tränar och är ute allmänt ofta och bara lallar runt och ofta befinner man sig någonstans som inte alls var tänkt.

Nu söker jag en ryggsäck som uppfyller lite krav så jag slipper packa om i stressen på morgonen:

Vattenmotståndighet. Vätskesystemförberedd. Svälja mycket.

Fördelar: toppmatad, reflexer, löstagbart midjebälte. <=30L. Estetiskt tilltalande(man é la ung).

I dagsläget har jag två stycken HIC säckar, vilket funkar sådär.

Budget: Tusenlappen, om vätskesystem är inräknat så blir jag grymt glad eftersom jag är nybörjare på det vätskesystem.

Jag är VÄLDIGT, VÄLDIGT tacksam för svar. Har lite fobi för affärer nämligen och skulle behöva råd.


Vänliga Hälsningar,
Alex.
[Ändrat av Scout^ 2005-10-13 kl 21:55]
 
Klättermusen Ratatosk
30 liter.
Höftbälte som tillval.
Toppmatad med rullöppning.
Estetisk.
Som en liten petitess kan nämnas att den dessutom är suverän att bära.

//Markus
 
Åk till en Stadium och du kommer att hitta exakt vad du söker.

Själv har jag en Everest på 30L som allround rygga i det dagliga, billig o bra.
 
Tre problem

sandwichman; sa:
Klättermusen Ratatosk
30 liter.
Höftbälte som tillval.
Toppmatad med rullöppning.
Estetisk.
Som en liten petitess kan nämnas att den dessutom är suverän att bära.

//Markus

Ser bara tre problem med den.

1. Den uppfyller inte 1000:- (1503 utan vätskesystem)
2. Det är lite för liten för att kunna packa ner träningskläder, skol/jobb prylar, mp3 mm.
3. Förbredd för vätskesystem kan ju diskuteras då det endast består i att det finns ett hål ut för slangen.

Som jag ser det är det svårt att få en "märkesryggsäck" med dom förutsättningarna till det priset. Dock om du inte har några större krav på att kunna överleva med din ryggsäck på Everest Nordvägg så skulle jag som föregående talare rekomendera antingen Stadiums eller Intersports egna märken.