Köpa kajak på Stadium?

Hej,
Nybörjare letar efter något bra att börja med... någon som vet mer om denna. Säljs under namnet everest V505 på stadium för 7999,- jag kommer mest hålla mig i kustvatten samt sjöar...

Någon som känner igen modellen, väldigt tunt med fakta på stadiums hemsida


funka inte att länka sidan, den ligger på www.stadium.se -Outdoor - kajak

/Anders
 
Jag har en del everestprylar hemma och jag kan sammanfatta på vilka premisser jag köpt dem everest för mig är ett alternativ när du vill ha en produkt som gör jobbet ok men vet med dig att du inte kommer använda mer än i undantagsfall.
 
Dom flesta av Everests prylar är friluftsprylar som tillverkas av kända och vedertagna märken. Stadium köper in dessa i stora kvantiteter och säljer under eget märke. Ett klart vedertaget koncept.

Det är absolut inget fel på Everests prylar.
Klart det finns bättre grejer! Men då kostar det också mer. Så enkelt är det.

Everests V505 är en vedertagen kajak. Kommer inte ihåg vilken men det är det med all säkerhet någon som vet.

Tips är att du kolla sökfunktionen! Det har diskuterats Everest-kajaker och deras prylar många gånger tidigare.

//Peter
 
Stadium plagierar andra märken!

Dom flesta av Everests prylar är friluftsprylar som tillverkas av kända och vedertagna märken. Stadium köper in dessa i stora kvantiteter och säljer under eget märke. Ett klart vedertaget koncept.

Det är absolut inget fel på Everests prylar.
Klart det finns bättre grejer! Men då kostar det också mer. Så enkelt är det.

Everests V505 är en vedertagen kajak. Kommer inte ihåg vilken men det är det med all säkerhet någon som vet.

Tips är att du kolla sökfunktionen! Det har diskuterats Everest-kajaker och deras prylar många gånger tidigare.

//Peter

Det är fel!! Stadium gör i princip kopior av andra märken och därför kan dom säljas billigare. Dom är bra, inget snack om det men produkterna är inte likvärdiga med T.ex Haglöfs el Patagonia. Jag vet detta för att jag en nära vänn jobbar just med att godkänna produkter under varumärket Everest på Stadium. Stadium kommer snart komma ut med lite olika produkter under varumärket Everest som är betydligt dyrare än vad man är van vid och dom är också av en högre nivå vad gäller funktion och kvallitet
Kajaken där emot är det lite skillnad med, så vitt jag vet så är det samma kayak som en modell
ur Point 65 s modellprogram.

Vill inte skapa dålig stämning men jag kände mig tvungen att komentera detta.
Glad vår på er!!
Mvh Nilaq
 
Det är fel!! Stadium gör i princip kopior av andra märken och därför kan dom säljas billigare. Dom är bra, inget snack om det men produkterna är inte likvärdiga med T.ex Haglöfs el Patagonia. Jag vet detta för att jag en nära vänn jobbar just med att godkänna produkter under varumärket Everest på Stadium. Stadium kommer snart komma ut med lite olika produkter under varumärket Everest som är betydligt dyrare än vad man är van vid och dom är också av en högre nivå vad gäller funktion och kvallitet
Kajaken där emot är det lite skillnad med, så vitt jag vet så är det samma kayak som en modell
ur Point 65 s modellprogram.

Vill inte skapa dålig stämning men jag kände mig tvungen att komentera detta.
Glad vår på er!!
Mvh Nilaq

Det är inte alls fel!!!
Förstår att du inte vill skapa dålig stämning men även du kan ta och söka på forumet på Everest produkter och se hur pass många produkter som (om ditt påstående nu stämmer) folk på forumet anser är identiskt lika andra, välrenomerade produkter i både utseende och kvalitét.

Men som jag även nämnde så finns det såklart bättre produkter än Everest, fast då kostar de också mer. Som t.e.x Haglöfs och Patagonia m.m.
Även om vissa säkert inte anser att detta är kvalitétsprodukter utan bara är dyra produkter.

Jag säger ingenting om att Stadium inte gör kopior. Det är väl självklart att dom gör!
Det jag sa var att det är absolut inget fel på Everest som märke och jag kan själv nämna en del produkter som "inte är kopior".
Men jag pallar inte leta upp dom nu eftersom jag just nu håller på att packa ned saker i lådor eftersom jag skall flytta imorgon.
//Peter
 
största nackdelen med att köpa kajak på stadium är väl kunskapsnivån generellt i butiken. Hos fackhandlaren får du (oftast) bra råd, möter kunnig engagerad personal och kan jämföra och provpaddla en mängd olika typer och märken av kajaker. För att inte tala om när du kommer vidare till tillbehören, speciellt paddeln. Där är väl behovet än större av bra råd och mer att välja på.
 
Kajak

är en av de prylar man inte köper utan att ha provat först det finns det hundratals inlägg om här tidigare.

Jag håller med om att många av Everestprylarna är prisvärda och klart bra köp lite som Sporthandelns Ikea.

Thure
 
paddel...

Hej,
Nybörjare letar efter något bra att börja med... någon som vet mer om denna. Säljs under namnet everest V505 på stadium för 7999,- jag kommer mest hålla mig i kustvatten samt sjöar...

Någon som känner igen modellen, väldigt tunt med fakta på stadiums hemsida


funka inte att länka sidan, den ligger på www.stadium.se -Outdoor - kajak

/Anders


Jag håller med de som skrivit att Stadium är prisvärt men inte den extrema topkvaliteten. De everest-kajaker jag sett tidigare ser helt OK ut men den paddel som följde med skulle jag nästan klassa om till hantel. Alu-skaft och plastblad gav en vikt långt högre än en normal glasfibelpaddel så här kanske du ska överväga en komplettering.

/Patrik
 
Det skulle dock vara intressant att få höra någon kommentar av någon som provat kajaken. Den är ju i ett klart intressant prisläge för en nybörjare!!
 
Hej,
Nybörjare letar efter något bra att börja med... någon som vet mer om denna. Säljs under namnet everest V505 på stadium för 7999,- jag kommer mest hålla mig i kustvatten samt sjöar...

Någon som känner igen modellen, väldigt tunt med fakta på stadiums hemsida


funka inte att länka sidan, den ligger på www.stadium.se -Outdoor - kajak

/Anders
Hej

Vet inte vad det är för modell i år. Förra året sålde Stadium en kajak de kallade Everest 41. Den var byggd av Tahe. http://www.tahemarine.com/?module=Product&id=26

/Daniel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NordenJolt Funderar på att köpa kajak, är någon av de här ett bra val? Paddling allmänt 3
jezz Ska köpa kajak och ut på äventyr. Tips? Paddling allmänt 1
Tibbelit Köpa paddel till kajak - Seahawk? Paddling allmänt 5
tapinim köpråd till min första kajak Paddling allmänt 8
Sewen Köpa kajak med skädda Paddling allmänt 15
Hannafors Var köpa fyrkantigt lock till kajak? Paddling allmänt 3
winston Köpa kajak Paddling allmänt 17
HenkkaDin Köpa nybörjar kajak Paddling allmänt 29
Nicksonas Köpa Kajak! Paddling allmänt 11
Maria Gräddnos Köpa av Seabird Kajak? Paddling allmänt 5
rsk Sit on top-kajak - leter prisvärd,var köpa? Paddling allmänt 3
Dalafimp Köpa uppblåsbar kajak/kanot. Paddling allmänt 5
camtim Köpa kajak som nybörjare Tips mottages Paddling allmänt 0
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Joper08 Köpa kajak, mått för en lång? Paddling allmänt 39
kickpal Köpa kajak Paddling allmänt 3
Lustigkurre Köpa första kajak Paddling allmänt 10
pelle.k Köpa kajak . Köpråd ! Paddling allmänt 17
KajakPaddlaren123 Köpa kajak Paddling allmänt 11
salgo60 Köpa kajak modell viking Paddling allmänt 0
ant_lill Ännu en sån där tråd... "Jag ska köpa kajak" Paddling allmänt 10
niklehs Köpa kajak - Nybörjare Paddling allmänt 5
Anders123 Att köpa sin första kajak Paddling allmänt 32
bhindas Köpa motion/tävling kajak, var? Paddling allmänt 1
KatarinaN Köpa Kajak Paddling allmänt 10
Simon Sundin Köpa Kajak soim nybörjare. Paddling allmänt 23
nj-tec Köpa Kajak i Polen!? Paddling allmänt 0
Merckx Köpa kajak i österled Paddling allmänt 3
Ibasto Köpa kajak Paddling allmänt 0
Alexander85 Vilken kajak ska jag köpa? Paddling allmänt 7
Jörgen B Köpa kajak i grupp? Paddling allmänt 7
pers Köpa kajak Paddling allmänt 14
Macaco Köpa kajak i norge Paddling allmänt 9
Richard151 Köpa kajak - råd? Paddling allmänt 6
Jocka Vilken kajak ska jag köpa? Paddling allmänt 5
rogero Vad är detta för kajak? Var kan jag köpa nytt roder? Paddling allmänt 0
striker2000 Köpa point 65 kajak i estland? Paddling allmänt 53
wolla Köpa kajak Paddling allmänt 13
Strmbrg Övertyga en kompis om att köpa Kajak! Paddling allmänt 5
bombadill Någon mer som vill köpa kajak från Estland? Paddling allmänt 1
marjo Köpa kajak i Estland!! Paddling allmänt 14
haakan Köpa kajak Paddling allmänt 2
finnz köpa kajak i Estland Paddling allmänt 4
copperdell Köpa beg kajak i Danmark? Paddling allmänt 0
modan Köpa kajak i Finland Paddling allmänt 3
GUD köpa kajak som nybörjare Paddling allmänt 2
Köpa kajak från estland Paddling allmänt 1
alcesalce Köpa en kanot för sjöturer med 4-åring Paddling allmänt 9
tango Var köpa transportkapell till Mari 3 extra? Paddling allmänt 3
Kch Köpa grönlandspaddel Paddling allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.