köpa en cykelkross??

Hej!
Jag tänker köpa en cykelkross nu i höst. Men här i stan har jag bara två st att välja på i min storleksklass, (194cm) och ingen av dem passar mig av andra orsaker.

Jag bor i dalarna. Borde jag beställa en cykel nånstans ifrån, och isåfall var? eller är det smartast att åka till sthlm och kolla in olika butiker?

Jag har letat runt lite på internet men inte hittat nåt användbart. budget 10-15000 kr.

tack för hjälpen!
 
Lindbergs i Ludvika..?

Hej

På din väg mot huvudstaden kan du stanna till hos Lindbergs i Ludvika om du inte redan varit där. Har för mig att det stod någon (några?) cykelcross där när jag var där igår. Kan det ha varit en Focus kanske? Minns inte riktigt...

mvh
Håkan Åkesson
 
Jag har en sån här:
http://www.noxcycles.com/cms/index....acturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=168
Storlek 60 passar (196 cm, grenmått ca 95 cm), men sittställningen är lite väl landsvägsracermässig för cyclocross. Ramen har fästen för skivbroms, det finns även gaffel med skivbromsfäste. Eftersom den är relativt billig, väger den en hel del, min väger 10,8 kg inkl. allt (alltså även inkl. mek.skivbromsar). Som vinterracer, eller snabb pendlingscykel, är den perfekt. Som cyclocross är den inte ideal.

Svensk importör:
RocKbikes Stockholm, Bandhagen, 08-666 99 09
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.