Köpa Dobsom R90 delat?

Jag har slutligen blivit tvungen att kassera mina kära R90-byxor, efter att de börjat ramla sönder i sina beståndsdelar. Tyvärr verkar det stört omöjligt att få tag på ett par nya utan att köpa hela overallen. Finns det någon återförsäljare som kränger enbart byxorna? Det verkar ju stendumt att behöva köpa en ny jacka när den jag har är hel och funkar bra.

Alternativt: är det någon som är i behov av en R90-jacka i XL och inte behöver brallorna till? Helst vill man ju förstås bojkotta företag som kör med såna här skitfasoner, så om någon känner till ett likvärdigt alternativ tar jag gärna emot tips på det också.
 
Hej,

Jag köpte mina byxor via Intersport butiken där jag bor, Kista.
De var tillmötesgående och fixade detta snabbt.
Försök på ngn lokal sportshop som har lite koll.
/Mattias
 
mattiasj; sa:
Hej,

Jag köpte mina byxor via Intersport butiken där jag bor, Kista.
De var tillmötesgående och fixade detta snabbt.
Försök på ngn lokal sportshop som har lite koll.
/Mattias
Tja, Intersport-butiken i Linköping var inte lika tillmötesgående (och borde därmed kvala in som oseriös skitaffär i min bok). Men det finns väl andra. Annars får jag väl skaffa ett helnytt ställ och få nöjet att se ut som en "nyårslöftes-joggare". Är det måhända till den kundkretsen som Dobsom vänder sig numera?
 
bigfoot; sa:
Tja, Intersport-butiken i Linköping var inte lika tillmötesgående (och borde därmed kvala in som oseriös skitaffär i min bok). Men det finns väl andra. Annars får jag väl skaffa ett helnytt ställ och få nöjet att se ut som en "nyårslöftes-joggare". Är det måhända till den kundkretsen som Dobsom vänder sig numera?

Vadå "nyårslöftesjoggare"?! Jag har ett nytt R90 (1 år gammalt) men jag är fan seriös. Var ute härom kvällen i mörker, hagel och regn, körde backträning. :)

Tragiskt dock att Intersport inte ville hjälpa dig. De borde ju vara väldigt sugna på att sälja grejer.

MVH
 
Varför just R90

Vad är det som är så speciellt med just R90? Köp från ett annat märke vet jag. De flesta andra säljer byxor seperat.

/
 
Löplabbet

Löplabbet har åtminstone tidigare haft egna overaller som är identiska med R90, bara lite annan färgskala. Där har jag köpt byxor och jacka separat. Jag har två par byxor och en jacka. Byxorna slits ju mycket mer.

Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Köpa motionsrullskridskor ("inlines") Träning och hälsa 8
emmy_p Köpa pulsmätare Träning och hälsa 30

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.