Klister för omsulning

Normalt sett använder man kontaktlim vid omsulning. Fungerar säkert på klätterskor också.
Snacka annars med en skomakare. De tar inte mycket för att limma dit sulan och det blir bra.

/Hans
 
Jag vet inget om limning av klätterskor, kanske limmar man om dem regelbundet (som man gör med pingisracket?). Men sulor på kängor och vanliga skor sitter ju mycket bättre med LiquiSole än med kontaktlim. Men det skulle vara intressant att få veta vad skotillverkarna använder för lim?
 
LiquiSole funkar inte en längre tid... Jag har provat. Det funkar några gånger men inte mer.Men då provade jag att laga mina skor när de släppte i framkanten...

/Gustaf
 
Något farligtm är det...

I icke EU-länder (Norge m. fl.) kan man köpa 5.10 omsulningskit, sula och lim. Detta får inte säljas i EU (till oss konsumenter), eftersom limmet är för farligt. Eller om det är för att tvinga oss att gå till skomakaren?

Har någon testat vulk (sån man lagar slangar med)?
 
Laga skor

Har provat med litet utav varje:

Klättersulor + Kontkatlim -> svårt att få att fästa ordentligt.

Vulk samma problem dvs fäster och håller dåligt

Tvåkomponents epoxylim fungerar hyggligt för att skydda skinnet när man har fått småhål på tåranden. Man får nog se upp så att det inte läcker igenom eventuella springor och blir vasst på insidan av skinnet.

Omsulning hos Tierra = toppenbra, det enda är att det kan ta en stund att få dem åter.

:) Emil
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.