Klippa för filminspelning.

Hallå gott folk!

För tillfället hjälper jag till och söka ett location för en filmproduktion. De ska spelas in en film där vi slår rekord i världens största juicepaket/volym. Tanken är att filmen ska demonstrera hur vi står på en klippkant och häller ner juicen. Själva paketet skall kunna filmas både från toppen och botten.

Problemet är att de flesta bergsstup Sverige är svårtillgängliga med bil. Tänkte höra med er ifall ni an hjälpa och hänvisa till något bra bergsstup/klätterberg i Sverige som är lättillgängligt med tankbil då paketet troligtvis kommer behövas fylla på.

Vänliga hälsningar.
 
Ursäkta, men tänker ni hälla ut multum av juice utför en klippa?
Vi klättrare har redan problem med access till klippor, jag kan inte tänka mig att detta skulle hjälpa.
Om ni vill kleta ner naturen så föreslår jag någon skräpklippa där varken natur eller klippa blir lidande av det.
 
Kan bara hålla med tidigare talare.. Håll ert skräp borta från naturen.

Gör något vettigare med pengarna istället
 
Jag tolkar det som att paketet står på marken (vid insteget) och tankbilen fyller paketet från utsteget.
Känns som en bra sak att trickfilma.
 
Givetvis kommer de inte hällas ut någon vätska som bidrar negativt till naturen och definitivt inte skräpa ner. Kommer troligtvis vara en typ av vätska/vatten som är färgsatt rött. Tolka mig inte fel, detta är en stor produktion.
 
Det är just stora produktioner jag känner inte hör hemma på våra klippor, som i många fall redan kan ha lite känsligt läge.

Om produktionen nu är så stor så kan ni säkert höra av er till vägverket och få tips om någon lämplig sprängklippa vid någon väg!
Eller ett grustag?
 
Det är just stora produktioner jag känner inte hör hemma på våra klippor, som i många fall redan kan ha lite känsligt läge.

Om produktionen nu är så stor så kan ni säkert höra av er till vägverket och få tips om någon lämplig sprängklippa vid någon väg!
Eller ett grustag?

Vad definierar du med era klippor, hade de varit privat egendom hade jag aldrig tänkt tanken att fråga. Om jag uppfattat det rätt är det allmän mark vi pratar om och därför vänder jag mig hit för att får råd och tips. Tråkigt att du skall vara så negativt inställd.
 
Med våra klippor menar jag de klippor som vi klättrare använder och klättrar på.
För övrigt är väl den mesta marken i sverige/världen privat egendom?
Har svårt att se att er inspelning skulle täckas av allemansrätten.

Jag är inte alls negativ, jag gav dig precis två bra tips!
 
@sashaperi
Ursäkta, men det sista som behövs i den här tråden är att du undervisar oss i allemansrätten, tro mig. Men säg till om du vill ha undervisning själv. Jag tror det blir svårt för dig att få råd här i ditt ärende.
Attityd kan vara bra ibland, och ibland är attityd nät dåligt.
 
Ett till tips:
En bro över en väg eller liknande. Blir väldigt enkel logistik för er, och det finns hundratals, säkert tusentals broar ute i landet, många med väldigt fin omgivning dessutom!
 
En lättillgänglig klippa

skulle kunna vara den norrut mot Hammarbyleden vid Danvikstull i Stockholm. (Danviksklippan).

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Vilka rep? för klättring klippa med topprep Klättring allmänt 1
apfaktor Klippa i närheten av Veddige Klättring allmänt 0
luktafotogen Klippa mellan Svedje och Björna. Klättring allmänt 0
martin_son Klippa Falun Klättring allmänt 1
Surbjörn Tips på klippa Bålsta/Enköpingstrakten. Klättring allmänt 0
Mike C Drytooling på klippa i närheten av allmänheten hot mot access? Klättring allmänt 12
Surbjörn Liten klippa N om Bålsta Klättring allmänt 6
climbrob Klippa i Sthlm - någon som vet? Klättring allmänt 5
A.Westberg Bra trad-klippa för nybörjare (södra Svealand -> norra Götaland) Klättring allmänt 41
Petri Niemelä klättring på mallis, vad för klippa? Klättring allmänt 1
helenabrogren klippa några mil nordväst om Sorsele? Klättring allmänt 5
aron w Fortsättningskurs Klippa 16-17/6?? (Och Nordnorgetips..) Klättring allmänt 0
Opter Solig klippa Klättring allmänt 2
Avslzyx Bortskänkes: Klippa i Södertälje Klättring allmänt 1
adventure_transport Kurs i klippa- Slovakien! Klättring allmänt 0
IslandTraveller Grundkurs klippa nära Linköping mitten av april? Klättring allmänt 3
hojman Klippa/Sten Klättring allmänt 5
sladdis Klippa nordost Varberg? Klättring allmänt 0
cam Stängd klippa i Göteborg Klättring allmänt 1
johanpiper Barnvänlig klippa i Stockholm? Klättring allmänt 10
anod lämplig klippa för prova-på Klättring allmänt 1
k4ice Ny klippa på Vindö?? Klättring allmänt 2
aventron Klippa runt arvidsjaur! Klättring allmänt 3
Mezzner Klippa i Ytterjärna (Håknäs/Pilkrog. Grad? Klättring allmänt 1
klippa i sydafrika Klättring allmänt 1
Fredriksvik, en klippa i Nacka. Klättring allmänt 0
Ny klippa i Bålsta Klättring allmänt 0
Ny klippa, Margreteberg (Stockholm). Klättring allmänt 0
klätterpojken Tradfilm sökes till stor filminspelning!!! Klättring allmänt 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...