Klättra i juli?

OK. Jag vet att det här är helt galet, men jag behöver tips på vart man åker för att sportklättra/bouldra i juli. Det ska ju helst inte vara så varmt... (Ceüse är inte ett alternativ.)
 
Inte galet alls! ett elande när det blir för varmt...

Jag tycker Frankenjura (Tyskland) är ett bra hög sommar alternativ. Bra klättring i alla grader, kalk stens torn i skog, alltid skugga någonstans, att sedan den bästa Ölen i världen finns där gör det MYCKET bra!! Om det regnar så finns det MYCKET kultur inom 10 mil.
 
Varför åka så långt?

Sommarmånaderna kan man ju lika gärna hålla sig till Norden. Vad sägs om Norge eller Sverige? Jag vet inte varifrån du utgår men det finns ju faktiskt riktigt fin klättring lite överallt här hemma.
 
Ja, Sverige är ju inte så dumt, det finns ju en del fin, skuggig klättring t.ex. på östkusten, mellan Linköping och Västervik.

Annars kan nog juli vara en bra månad för Nowra i Australien :)

Men mer allvarligt talat, ska det inte finnas några högt belägna ställen i Schweiz för både bouldering och sportklättring som fungerar under sommaren?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.