klätterskolan.se - ett par frågor

Hej

Sitter och tittar på en kurs med klatterskolan.se.

Någon som vet om man kan delta i studentkurserna även om man inte är student? Dvs, är studentkurseran bara en möjlighet för studenter att få bättre pris eller är det ett exklusivt utbildningstillfälle, där endast studenter får delta?
(Kan vara bra att veta innan jag bokar in mig på något jag inte kan delta i men är skyldig att betala.)

En annan fråga är hur pass bra tränad man bör vara innan kursen(klippklättring). Jag tar kursen mest för säkerhetsbiten och för att komma igång igen, tänkte dra dit ganska otränad.

Och till sist, anledningen till att jag frågar här är att klatterskolan.se tidigare aldrig svarat på någon av mina frågor.

Tack/
Jonas
 
Hej,

För det första, om klatterskolan.se inte svarat på dina frågor måste jag be om ursäkt. Inte så att det är mitt fel, men jag tycker det är illa. Alla instruktörer som är anslutna brukar vara måna om att hålla en bra servicenivå.
Saken är dock den, att frågor som skickas till "kontakta oss" hamnar hos en person som sedan ska vidarebefordra till den som är bäst skickad att svara. Om då den personen är bortrest blir det förseningar. Nu kan det ju också ha att göra med att vi gjort om hela hemsidan, inklusive all programmering kring databasen för bokningar och annat, och då är det ju inte helt uteslutet att det finns en bugg som gör att förfrågningar aldrig kommer fram. Det här måste vi kolla upp!

Vad gäller träningsnivå kan jag svara direkt att på en grundkurs kan du vara rejält ringrostig och inte speciellt vältränad. Fokus ligger väldigt mycket på säkerhet och klättringen på en grundkurs är inte på en speciellt hög nivå, grad 3-4, typ.

När det gäller studentkurserna kan jag inte svara säkert. Jag vill istället hänvisa till Andreas Bengtsson, som är den instruktör som ska hålla i de kurserna. Maila honom direkt på <andreas@mountainguide.se> och fråga vad som gäller.

/Per Calleberg
 
Hej!

Jag var ganska säker på att jag svarat på alla mail. Men det var två mail som slunkit förbi min uppmärksamhet på något sätt. Ber om ursäkt för detta. Har nu ändrat på rutinerna så att inte skall hända igen.
 
Svar om Studentkurser

Hej Jonas

För att få studentrabatt ska du vara studerande.

Studentrabatt ges just nu och är ett tillfälligt erbjudande som vi tagit in för att prova intresse. Studentkurser ges bara på vardagar och just nu för kurstyperna grundkurs och avancerad grundkurs.

Information om detta finns även på vår hemsida:
Studentrabatt!
För dig som är student ger vi nu en studentrabatt om du bokar dig på kurs på en vardag (och kan uppvisa studentkort). Se kurstillfällen under "Bokning" till höger.
Studentkurserna kostar 1800kr (ordinarie pris 2150kr)

Grundkurs:
http://www.klatterskolan.se/kurser.asp?kurstypid=1

Avancerad Grundkurs:
http://www.klatterskolan.se/kurser.asp?kurstypid=2



mvh Andreas
Instruktör på Svenska Klätterskolan

[Ändrat av klattring 2005-06-13 kl 13:37]
 
tack för svaren

Vilken fart det blev på er! Man kan alltid räkna med Utsidan!

Trots svaret så är jag fortfarande ganska osäker andreas. Jag omformulerar frågan:

Får jag boka mig på kursen även om jag inte är student? Jag är självklart inställd på att betala fullt pris.

/Jonas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sfrge När går ett rep av? Klättring allmänt 10
Swerun Livslängd på ett klättersele och klätterskor? Klättring allmänt 3
plupp27 Kan ni hjälpa mig med ett startpaket för utomhusklättring? Klättring allmänt 11
Åkepappan Sportklättring ett nödvändigt ont för nybörjare? Klättring allmänt 17
Trötter Hur kan man fira från ett sånt här ankare utan att lämna grejor Klättring allmänt 9
Lantbo Utveckla ett strenbrott för klättring Klättring allmänt 12
seon Vilka klätteresmål är ett måste? Klättring allmänt 27
e8mikael Någon som saknar ett par klätterskor? Klättring allmänt 0
Mike C Saknar du en offset kil sedan... ett bra tag sen? Klättring allmänt 2
Ghost Ett problem med Petzl Klättring allmänt 5
SWEPADDLER Tvätta ett par LaSportiva Miura Klättring allmänt 9
Mike C Klättra med ett halvrep och ett twinrep? Klättring allmänt 12
lobo2me 8-ögla o karbin för att fira på ena tampen av ett dubbelrep Klättring allmänt 12
Bettega Ska man undvika att köpa ett svart klätterrep? Klättring allmänt 14
Jonas Paulsson Svensk gradering - snart ett minne blott? Klättring allmänt 23
chrtur Någon med ett stort rack? Klättring allmänt 10
Cim_GoodFella Ett blåbärs betraktelser och frågor (Långläsning) Klättring allmänt 5
Avslzyx Vad är ett boulderinsteg? Klättring allmänt 8
Johan R Vill slå ett slag för tävling i tranås Klättring allmänt 0
0la Nu e jag fast!! Ska fixa ett rack (så småningom)!! Klättring allmänt 10
sesami Troll, ett bra märke eller? Klättring allmänt 5
kotten. Ett stort bakslag for aventyrssverige Klättring allmänt 0
klätterpojken gå ner i vikt ett par kilo Klättring allmänt 4
Daavid Kilplacerin- Ett hantverk Klättring allmänt 4
zap Ett tips... Klättring allmänt 0
jimkaa Önskar hjälp med ett träningsprogram Klättring allmänt 1
SKAFFA ETT NYTT FORUM HÄR - KLÄTTERKOMPIS SÖKES Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.