Kilimanjaro

Hej
Är det någon som har tips om Kilimanjaro.Vilken utrustning behöver man?
Ja ska upp någong gång mellan Janauari - Juni 2003
Tack
Marcus
 
Inte så mycket. Kläder för ca -10 grader på toppdagen, regnkläder beroende på årstid. Väl ingådda kängor. Nästan alla går upp i grupp med guide (tror att man måste det), där tält, bärare, mat, liggunderlag och sovsäck ingår. Oftast bär man bara personlig utrustning som necessär, godis, lite vatten, kamera, överdragsplagg i en dagturssäck. Glöm inte solskydd.

Folk går faktiskt upp i gympadojor, men det rekommenderas inte. Själv gick jag upp i ett par Lundhags Sahara, en tunn känga gjord för varma förhållanden. Rekommenderas inte heller.

/Johan
 
Kolla in lite på utsidan...

Hej, Marcus. Många andra har ställt ungefär samma fråga som du tidigare, några gånger på Utsidan. Börja med att kolla forumen, så får du säkert lite mer tips.

Annars kan du kolla in min websida på

http://kotten.e.slappa.st och kolla in min lilla reseberättelse från min kilimanjarotripp.


Lycka till.

/Kotten
 
Kili

Tycker definitivt att du skall ta med din egen sovsäck. Gore-tex jacka och en fleece duger bra, men det blir kallt som f..n på kvällarna så te med en lättare dunjacka ellr dunväst att förstärka upp med. Gympadojjor kan du glömma, men vanliga vandrardojjor funkar finfint. Lycka till
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.