Kennel klövjeväska

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Kennel klövjeväska (norskt märke)? Har inte hittat så mycket info på nätet, men har stått och känt på en, och den verkar bra men vore tacksam om någon som har använt den i praktiken kan redogöra för vad som är bra och dåligt med väskan.

/Hälsningar Ken Karlsson
 
Kennel Klövjeväska

Hej,
Vi har använt Kennel klövjeväskor under flera år till våra dragvilliga och starka samojeder Jack o Tim och har bara goda erfarenheter. Väskan är lätt att ta på och av, sitter bra med halsstycke och är lätt att reglera. Kroken bak där vi fäster dragkopplet är väl fastsydd och har klarat drag med mycket hög belastning (uppför i timmar) då man verkligen känner trycket i ryggen. Vi har dragbälten från MR under ryggsäcken. De nyare modellerna har corduraförstärkning i nederdelen av väskan som förstärkning. Om du har en stark och dragvillig hund satsa på något starkt och hållbart. Vi har haft en mycket prydlig väska med en halsrem som som gick av efter några timmars belastning.
Hälsningar
 
Hej och tack för svaret!

Med ledning av ditt svar kommer jag att köpa Kennel klövjeväska. Har haft en 500:- väska som inte tålde ett dygn på Sörmlandsleden ens. Har en golden retriever, så jag har kanske inte lika höga krav som ni med samojeder, men ändå...

Tack snälla för vägledningen!

/Ken Karlsson
 
Kennel Klövjeväska

Hej Ken,
Det blir säkert bra. Monsen Sport som jag var i kontakt med för några år sedan berättade att de har anställda som går på tur och därför känner kraven. Normännen är bra på ryggsäckar. Vinkla ut väskan från frambenen så att den inte skaver. Även om det är till stor hjälp uppför med ivriga dragare så är det jobbigt nedför så en mer moderat dragmaskin kan ha sina fördelar.
Hälsningar
Lennart
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.