• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kebnekaise sommar 2015

Hej!
jag har bestämt mig för att gå gå från Nikkaluokta till Kebnekaise fjällstation, en topptursdag och sen en dag till tarfaladalen :) jag kommer att gå själv, men undrar om de är nån där ute som också tänkt gå denna sträckan? jag tror det blir i juli nån gång. vore ju kul att ha nån att gå med!

jag fyller 25 i år, hallänning men bor i norra delen av landet, gick samma 2012, men eftersom det är första gången jag går i fjällen själv så tänkte ja att jag börjar med den, efter som jag känner till den och det är många som går där! sen att komma upp på sydtoppen oslagbart :D
förra året gick jag fjällräven classic, hade gärna gått den sträckan igen för den är fantastisk!! men det får bli ett annat år :)

nån som letar vandringskompis, hör av er :)
 
Ursäkta mig för min snurrighet. Men vill du ha någon att gå med eller vill du gå själv ?

Jag skulle gärna kunna tänka mig en bestigning av Kebnekaise, har aldrig varit uppe där och tycker som alltid att det är roligare med sällskap.

Mvh / Johannes
 
Är väl en sak man ska göra...

Låter inte helt fel heller. Har aldrig varit i det området. Och Keb är väl sånt man bara dka ha gjort också? Även om jag på senaste hört lite nerlåtande om berget. Men möjligheten finns ju. När, hur, med vad hade du tänkt? :p
 
svar

Johannes - Jag vill hitta nån att gå med :) som du säger är det roligare med sällskap, jag gjorde ju det 2012 och tyckte de va en rolig utmaning, de är ju så grymt fint där uppe! överallt runt kebnemassivet. :) har du varit mycket i fjällen? :)
 
svar

sam - det är grymt fint där uppe :) jo det tycker jag faktiskt, de ska man ha gjort :) jag hade tänkt i sommar, i juli kanske? gick sist i juli och då var vädret hur bra som helst, de kan man ju aldrig veta såklart.. men känns ändå som juli blir ganska bra! går från Nikkaluokta, sen tältar man på fjällstationen, dagen efter går ja upp till toppen (tar ungefär 11-15 timmar fram och tillbaka, ja gick på 11 sist. :) vad menar du med VAD? haha..
 
Hej!
Jag sitter själv och tittar på en liknande tur. Har aldrig vandrat tidigare eller jo lite i Portugal men endast dagsturer. Skulle vara jätte intresserad om du nu skulle vilja ha med en nybörjare :)
/Ingeli
 
Jag har varit uppe på både syd- och nordtoppen flera gånger under åren. Tyvärr verkar ju norra toppen bli högst i år pga avsmältningen, men sydtoppen är ju fin den också ;)

Jag har inte tagit tag i planeringen, men både Jotunheim en i Norge och Kebnekaise är intressant
Några mer utvecklade planer? Tid? Antal dagar? Stugtur?

// Jocke, 31, Sthlm
 
Är också intresserad av Kebben, början av juli passar mig. Numera Hallänning, 27, har inte så mycket erfarenhet, bara gått en tur i Sarek 2011 och Besseggen i Jotunheimen 2013, hoppas gå Kvikkjokk till Abisko, så sällskap upp vore trevligt!

Mvh/ Dag
 
sam - det är grymt fint där uppe :) jo det tycker jag faktiskt, de ska man ha gjort :) jag hade tänkt i sommar, i juli kanske? gick sist i juli och då var vädret hur bra som helst, de kan man ju aldrig veta såklart.. men känns ändå som juli blir ganska bra! går från Nikkaluokta, sen tältar man på fjällstationen, dagen efter går ja upp till toppen (tar ungefär 11-15 timmar fram och tillbaka, ja gick på 11 sist. :) vad menar du med VAD? haha..

Jag funderade på om du skulle ha tält elr bo på stationen. Men det svara du ju på. Låter intressant men som sagt har lite annat som jag väntar besked om som måste gå före.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gustav Cronhamn Kebnekaise i sommar Reskompis 0
Joakim Ambrosson Padjelanta och Kebnekaise - sommar 2009 Reskompis 7
Firedance Sällskap till Kebnekaise i sommar? Reskompis 1
faggeby Kebnekaise Reskompis 0
Overland Kebnekaise v35 Reskompis 1
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
mattis179 Kebnekaise från 7e aug 2017 Reskompis 0
10728 Kebnekaise aug 2017 Reskompis 4
annettejn17_gmail.com Bestiga kebnekaise med nybörjare fr skåne Reskompis 0
andyyy Kebnekaise 27-30 Aug Reskompis 1
bredviken Kebnekaise i juni Reskompis 0
Robson76 Bestiga Kebnekaise ensam i helgen Reskompis 7
Robson76 Bestiga Kebnekaise vecka 29 Reskompis 1
mBengtson Kebnekaise sista veckan juli alt 1a aug Reskompis 0
Pumba Kebnekaise via östra leden. V14 Reskompis 2
majkiiz Kebnekaise, någon? Reskompis 0
Firax Nikkaluokta-Kebnekaise Reskompis 3
Jens-emil Kebnekaise kanske? Reskompis 0
topbaby11 Bestiga Kebne i aug/sep? Reskompis 9
ulraxe Nikkaluokta - Kebnekaise - Abisko v 33 Reskompis 3
Overland Kebnekaise vecka 37! Reskompis 2
baseman Kebnekaise Augusti 2009 Reskompis 5
Sushi Kebnekaise-Mårma-Abisko Reskompis 12
madir Nybörjar-offpist i Kebnekaise!! Reskompis 0
ekonom Kebnekaise i början av juli Reskompis 1
Segment Tälttur i Kebnekaise-området V.16 Reskompis 2
jpa Skitouring in Kebnekaise Reskompis 0
skogenskonung Kebnekaise! Reskompis 0
Fjällis Skidtur Abisko-Kebnekaise Reskompis 0
jonsa Kebnekaise i mars! Reskompis 0
bobshund Kebnekaise Reskompis 0
Kristian24 Kebnekaise Reskompis 1
Hamplan En Norge vandring i sommar Reskompis 0
mary26 Guatemala sommar 2018 Reskompis 0
Feorie Vandringssällskap i sommar Reskompis 10
avslutad_211121 Skåne nu - fjällen i sommar Reskompis 0
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
IngeNilsson Fjällvandring sommar 2015 Reskompis 0
Bobart Vandrekompis 60+ sommar 2015 Reskompis 0
amae Kungsleden i sommar! Reskompis 2
andyyy Alaska - Roadtrip - i sommar Reskompis 6
NiklasBr Kungsleden/Stora sjöfallet/Sarek i sommar? Reskompis 1
Joakim Ambrosson Jotunheimen i sommar? Reskompis 1
Dillesan Alperna för alpinism i sommar? Reskompis 0
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
gullviva Kungsleden i sommar? Reskompis 36
andyyy Georgien / Armenien i sommar, Vandring o resa runt Reskompis 1
dmitrij Grönland i sommar? Reskompis 7
tröttast Mor o dotter vill ha kort cykelsemester i sommar, gärna med sällskap, Reskompis 0
NiklasBr UCPA sommar 2011 Reskompis 33

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...