Katamaran UCPA

Hej,

Jag hr just kommit hem från en vecka i Frankrike, Hyere-Giens, där jag seglat Hobie Cat med två kopisar och en massa andra människor i UCPAs regi. Om det finns någon därute som går och funderar på just detta vill jag bara säga: Sluta fundera och boka!

Min erfarenhet av segling innan kursen var inte så stor, sedan Optimistkursen som 8-åring har jag aldrig seglat själv/ensam. Det har alltid funnits någon mycket kunnig alldeles intill och jag har aldrig kännt att jag själv varit ansvarig. Kursen började med en kort genomgång, mest om hur man får iordning båtarna, sedan bar det av, med instruktören i följebåten. Det var bara att försöka segla helt enkelt. Sista dagen hängde jag i trapetsen och kände mig som medelhavets drottning.

Glada hälsningar från Erika
 
Återkommer när jag listat ut hur man gör. (Vad är URL? Samma sak som adressen till en bild när man bifoger den i ett mejl?) Förresten har jag inga coola bilder på häftiga katter som swischar fram, utan bara stilla bilder på förtöjda katter under lunchpaus. /Erika
 
Erika W; sa:
Återkommer när jag listat ut hur man gör. (Vad är URL? Samma sak som adressen till en bild när man bifoger den i ett mejl?) Förresten har jag inga coola bilder på häftiga katter som swischar fram, utan bara stilla bilder på förtöjda katter under lunchpaus. /Erika

Högerklicka på en bild på Internet och välj egenskaper. Går att göra på nästan alla bilder, såvida inte skaparen av web-sidan blockerat detta.

http://www.hjertmans.se/ är en firma som av någon anledning blockerat sina bilder. Högerklickar man på en bild så försvinner bilden. Men vill dom inte ha gratisreklam när man ”hittat” något bra, så får dom skylla sig själv.


Du kan kolla hur andra gjort genom att trycka på svara med citat, men sänd inte
Man har plats för 4 bilder i sitt fotoalbum på Utsidan.

Per Brune
 
Bild!

...om du är lite tålmodig så kommer det snart en bild. Här kommer bildtexten..

Katterna vilar, precis som katter gör, i väntan på att sätta fart.. Med fasit i hand är jag glad över att jag inte chansade och tg med kameran ut (visserligen i vattentät förpackning, men ändå.) Fyra par glasögon gick åt. På fem dagar. Undrar vad som hänt med kameran om den varit med.

//Erika


[Ändrat av Erika W 2006-10-02 kl 21:15]
 
Några tips i all vänlighet.

Högerklicka på din bild och välj egenskaper
Markera texten (URL:en ) och tryck på Ctrl C (kopiera)

Klistra in med Ctrl V i ditt inlägg så får du detta http://www.utsidan.se/medlem/album/db/cpic45215e453414b.jpg

Lägg till img med hakparentes runt före och hakparentes runt /img efter.

Tryck på ”Visa” så ser du om det blev rätt. Om det inte blev rätt så rätta felet och tryck på ”visa” igen.
Och skulle man trots att skicka iväg något felaktigt så har man 20 eller 30 minuter på sig att ändra genom att trycka på ”Redigera”.

Lycka till i fortsättningen.


Per Brune
 
man seglar väll två personer. fungerar det att åka udda antal och segla med andra?

är det mycket svenskar på sådanna resor, eller får man möjlighet att segla med en massa utlänningar?

Jag har tänkt tanken, men nu slutar väll de resorna och jag får vänta till nåsta år.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.