Karta utanpå kapellet?

Hej!

Har köpt en kartficka från VKV med "fästanording för att fästa utanpå kapellet". Problemet är att jag inte hittar nåt vettigt sätt att få på det bra. Sätter jag linorna under kapellet blir det otätt, och sätter jag dem under relingslinorna sitter det i vägen om jag plurrar. Förslag??

Anders
 
Kardborreband...

Jag har inte samma kartfodral. Men mitt sitter med två små bitar kardborreband på fördäck och på kartfodralet + tunn lina om midjan fäst i kartfodralet. Egen lösning. Fungerar OK, kardborrebanden framtill lossar lätt om man skulle "vurpa".
 
Re: Kardborreband...

ANDBEN; sa:
Jag har inte samma kartfodral. Men mitt sitter med två små bitar kardborreband på fördäck och på kartfodralet + tunn lina om midjan fäst i kartfodralet. Egen lösning. Fungerar OK, kardborrebanden framtill lossar lätt om man skulle "vurpa".

Precis. Sätt kartfodralet i en resår som du har runt midjan. Då följer kartan med dig och inte kajaken
 
Knappar

Jag har ett kartfodral från Seal Line där jag har bytt ut D-ringarna i hörnen mot resåröglor. På kapellet har jag sytt fast 4 st knappar, en för varje hörn av kartan. Sedan knäpper man fast fodralet på kapellet. Funkar bra.

Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.