• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Karl Hedin & advokat Severin vann i Svea Hovrätt :)

Om nu detta stämmer så kommer inte åklagaren driva detta vidare och därmed har KH vunnit en 4 år lång tvist.:)

Nu kan KH & advokat Severin driva sitt åtal mot åklagaren Magnusson för åtal för obefogat åtal och JK kommer att ha fullt upp.😊😊😊😊😊
 
Rättsröta delux och värdigt diktaturer och bananrepubliker att låsa in en ostraffad 70åring i häkte en månad och visa upp honom i fångkläder utan att det inte ens fanns en död Varg.

Tingsrättens uttalande talar rätt tydligt att Åklagaren bedriver tjänstemannaaktivism.

Hoppas Karl Hedin får ett saftigt skadestånd som upprättelse för de rättsövergrepp han utsatts för.
 
Rättsröta delux och värdigt diktaturer och bananrepubliker att låsa in en ostraffad 70åring i häkte en månad och visa upp honom i fångkläder utan att det inte ens fanns en död Varg.

Tingsrättens uttalande talar rätt tydligt att Åklagaren bedriver tjänstemannaaktivism.

Hoppas Karl Hedin får ett saftigt skadestånd som upprättelse för de rättsövergrepp han utsatts för.

Nu är han enligt min lokaltidning redan miljardär så något "normatl" skadestånd gör nog varken till eller från på han personliga tillstånd.
 
Ganska märklig historia. Man kan ju tycka att det behövs en död varg först, och med en kula avlossad från K.H's gevär. Åklagaren kan tydligen starta rättegång utan några riktiga bevis alls, om han inte gillar personen ... ?
 
Och tydligen är det någon i någon myndighet (polis, åklagarmyndigheten eller annan) som medvetet förhalar att KH får tillbaka sina beslagtagna vapen, trots att de vare sig behöver vara beslagtagna eller att det finns lagutrymme för att hålla kvar dem i beslag. Hmmmm....
 
Nu är han enligt min lokaltidning redan miljardär så något "normatl" skadestånd gör nog varken till eller från på han personliga tillstånd.

Jag håller inte med, om man bortser från den ekonomiska biten så är det även en symbolisk upprättelse för många.

Jag misstänker att Karl Hedin skiter i kronorna och örena och är mer intresserad av just upprättelse i så fall.
 
Jag håller inte med, om man bortser från den ekonomiska biten så är det även en symbolisk upprättelse för många.

Jag misstänker att Karl Hedin skiter i kronorna och örena och är mer intresserad av just upprättelse i så fall.

Jag håller med dig Sordrulen!(y) Det är nog mer en upprättelse från åklagare och svenska staten som det gäller, för pengarna bryar han sig inte om i det här fallet fast han avsatte runt 100 milj kr av sin privata förmögenhet för den här rättsprocessen och han vill nog ha tillbaka det han har lagt ut. Det är en vild gissning från mig.
Tyvärr hittar jag inte länken där han har avsatt runt 100 milj. kr till den här processen.

Jag lovar att jag återkommer med länken om jag hittar den på något annat ställe.
Är det någon som har länk till hur mycket KH har avsatt till rättsprocessen så får gärna den personen skriva ner det och gärna hänvisa med länk. (y)
 
Senast ändrad:
Rättsröta delux och värdigt diktaturer och bananrepubliker att låsa in en ostraffad 70åring i häkte en månad och visa upp honom i fångkläder utan att det inte ens fanns en död Varg.

Tingsrättens uttalande talar rätt tydligt att Åklagaren bedriver tjänstemannaaktivism.

Hoppas Karl Hedin får ett saftigt skadestånd som upprättelse för de rättsövergrepp han utsatts för.
Att tro att Polisen och åklagaren alltid gör rätt och är allas vän är ett strort missgrepp. De flesta individer med eller utan legala vektyg i sin låda driver sin egen sak och är de hjärntvättade i något avseende så är alla andra som utövar det per automatik deras fiender ocxh bör avskiljas, verbalt eller fysiskt.
Slutet gott i en demokrati bör bli att se över bristerna i systemen.

Men visst har vi rättsröta i ett land utan författningsdomstol, se bara på Keithfallet samt Qvickfallet med en åklagare som tillverkar sagor blir riksåklagare, Dommarskrået borde utse dommare och inte som nu politiker samt att en liten klick politiska nämndemän i röda norrland kan se rött åt en bruksdirektör. Det amerikanska jurysystemet gör att ingen på livstid innehar nämdemansämbetet.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.