Kånken?

Jag tycker snarare att det är idiotiskt att folk fortfarande köper Kånken. Det är antagligen en av de sämsta dagsryggsäckarna man kan få för det priset, med en bärremslösning som inte ens en Fjällrävenanställd kan förklara funktionen på.

För övrigt är det där exakt samma svar svenska webbshoppar får när de försöker ta hem amerikanska märken utan europeisk representation. Right back at ya, yankee! :)
 
Sannolikt är de jävligt inskränkta på marknadsavdelningen.

Ren idioti.

Kånken är ju en kultprodukt.

Intresserad av mode eller? ditt nick
 
Jag förstår inte. Vad skulle de tjäna på att etablera kontakt på en ny marknad för att skeppa iväg ryggor till en liten amerikansk pluttbutik som de inte skulle tjäna på att skeppa iväg dem till låt säga en tysk kedja som de redan har etablerat kontakt med?

Får verkligen hoppas att Cascade Designs inte tänker så när de nu börjar skeppa ut NeoAir. Backpackinglight har fått hem 3/4 versionen men jag väntar fortfarande på besked från GetOut. Kund som kund vetja!
 
Kan detta vara svaret på varför webshoppen i trådstarten inte fick köpa in Kånken, att Fjällräven redan höll på att förhandla med andra butiker.

"Än så länge finns den (faktiskt rätt dyr, 80 dollar kostar en väska) bara i butiken Opening Ceremony på Broadway i New York men ska snart saluföras via kedjan JCrew på webben. Och, JCrew råkar faktiskt vara en av presidentfamiljen Obamas favoritbutiker.

– Strategin bygger på att smyga oss in på marknaden och att sakta men säkert lansera produkter – och Fjällrävens historia, säger Martin Axelhed, vd för Fjällräven."


Läs mer på http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_1511271.e24
 
Det är ju ett klassiskt fall i dagens konsumtionssamhälle. Den senaste boken jag köpte har en tydlig ruta "Authorized for sale in Europe, Asia, Africa and the Middle East only". Och sedan står det att den absolut inte får exporteras. Företagen vill ju skydda marknaderna. På detta sätt så kan de ju ha olika prissättning i olika länder. Var ju det som var tanken med DVD, att man skulle ha olika regioner så man kunde släppa filmerna vid olika tillfällen och till olika pris. Men det verkar ju som att alla DVD-spelare kan göras regionfria på några sekunder.

http://www.eu-upplysningen.se/Amnes...atent-upphovsratt-och-design/Parallellimport/
 
Kånkens kvalitet är inget o skämta om, Kånken fick visst högsta betyg i den internationellt uppmärksammade tidskriften Ica - Kuriren på 70-talet, de ni !
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.