Kajakförvaring Stockholm utanför tullarna

Hej

Jag behöver tips om kajakförvaring. Som det är idag har jag den i vardagsrummet och tar in den i sovrumsfönstret. Fakturan på det blev dyr idag :) (Byte av ruta).

Bor i Stureby, Enskede. Det behöver vara nära.

Det är dessutom galet svårt med iläggsplatser när man paddlar runt i Sthlm. Det behöver vara "skonsamt" för kajaken samt finnas parkering för bilen och vara "bäravstånd" från P med kajaken.

Tips?
 
Hyra garage

alt dela på garagehyra kan va nåt. Se även tidigare tråd som tipsade om platser i Bromma.

Thure
 
Är precis p.g.a dessa bekymmer som jag föredrar faltkajak. Förvaras i garderoben, transporteras enkelt med bil, buss, tåg, behöver bara en hyfsat stor plan yta för montering.

Kruxet för att ordna förvaring utan att gå med i klubbar eller föreningar som har kajak-containters är väl att få ihop ett nog stort gäng man kan lita på - Då går det ju t.ex. att hyra ett garage och mata in massa kajaker. Men jobbigt om man har sitt namn på kontraktet och folk inte betalar sin del eller det blir stölder etc.
 
En bra sjösättningsplats

nära dig finns i Magelungen vid Farsta Ridskola. 100 m NV om gångbron från Farsta till Farstanäset. Flytbrygga och parkering 25 m från bryggan.

Här vore en bra placering av ett antal containrar med kajakförvaring. Har för mig att det finns en liten kanotklubb i ett skjul där också men vet inte vilket hus det är.

Med bil kör man in från Huddingesidan. Ågestavägen till Svartviksv NV om Ågestasjön.

Om du eller någon annan vill ha tillstånd för containeruppställning så kontakta Stockholms kommun förmodligen fritidsförvaltningen. Farstanäset tillhör Stockholms kommun men huvuddelen av SV-stranden ligger i Huddinge kommun så vitt jag förstår.

Thure
 
kajakförvaring

Hej

Ska jag ha den i garage, kan jag likväl ha den i vardagsrummet :). Önskar tillgång till vattnet. Magelungen känner jag väl till. Har paddlat sjö i så många år så jag vill nu i havet. Många är kraven :)

Jag lyckades få ja till plats på ett par ställen. Det visade sig vara utomhus, under bar himmel Jag önskar ha min inomhus. Den blir väl kvar i vardagsrummet :)
 
Sjösättningsplatser

med parkering finns det på många ställen där stugägare har sina båtar för pendling ut till skärgårdsöar. Paddlar du runt halvöar och öar som Tyresö, Värmdö, Ljusterö så hittar du många såna ställen eller via flygbilder Eniro Google earth etc.

Utomhusförvaring funkar bra på undanskymda ställen plocka ur sits och allt löst. Lås fast. Täck med rejäl pressening så att det inte är uppenbart vad som ligger under presseningen. Gärna bakom staket och inte med insyn från väg så torde stöldrisken vara liten.

Inomhus blir dyrare.

Thure
 
Senast ändrad:
Hej

Jag behöver tips om kajakförvaring. Som det är idag har jag den i vardagsrummet och tar in den i sovrumsfönstret. Fakturan på det blev dyr idag :) (Byte av ruta).

Bor i Stureby, Enskede. Det behöver vara nära.

Det är dessutom galet svårt med iläggsplatser när man paddlar runt i Sthlm. Det behöver vara "skonsamt" för kajaken samt finnas parkering för bilen och vara "bäravstånd" från P med kajaken.

Tips?

Är Värmdö tillräckligt nära? I så fall är du välkommen att kolla in http://www.horisontkajak.se/hyra/kajakhotell
Gratis parkering för Kajakhotellskunder, 50 meter till vattnet, brygga under sommarsäsongen. Facebookgrupp för Kajakhotellsgästerna om man söker sällskap. Och fik såklart.
 
Tack för svar

Tack för svar. Inte sett detta. Jag börjar tror att jag får lov att köra iväg en bit. Blir bara svårare hinna paddla, har knepiga arbetstider. :) Tack tack.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm City? Paddling allmänt 14
tool Kajakförvaring Stockholm Paddling allmänt 2
David2 kajakförvaring nordvästra Stockholm Paddling allmänt 6
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm Paddling allmänt 10
-Danne- Kajakförvaring nordvästra stockholm Paddling allmänt 1
Camomilchen Flytta K2 kajak och upphängning Paddling allmänt 12
TMW kajakförvaring östhammar Paddling allmänt 0
frebj Kajakförvaring i Uppsala Paddling allmänt 4
larkri Kajakförvaring i Årsta Paddling allmänt 2
Stuvarn Kajakförvaring! Paddling allmänt 10
Havskatten Kajakförvaring Paddling allmänt 2
TobbeGood Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
TorbjörnGbg Kajakförvaring Paddling allmänt 6
Thomas Jäwert Kajakförvaring i Göteborg? Paddling allmänt 9
SkyCaptain kajakförvaring i Stockholms innerstad? Paddling allmänt 6
mansjungner Kajakförvaring i Hammarby Sjöstad..? Paddling allmänt 2
Anja S Kajakförvaring i Uppsala? Paddling allmänt 0
Bjerke Kajakförvaring - Denna ständiga följetång Paddling allmänt 8
Fischer Kajakförvaring finns i Vaxholm Paddling allmänt 3
kisarna Kajakförvaring Malmö/Sydvästra Skåne Paddling allmänt 1
Fischer Kajakförvaring Södertälje-Norrtälje? Paddling allmänt 0
pesj Kajakförvaring runt Järfälla? Paddling allmänt 1
cfredriksson Kajakförvaring / Sommar Paddling allmänt 2
johanv kajakförvaring Uppsala Paddling allmänt 0
kajakmicke Kajakförvaring i GBG??? Paddling allmänt 6
Kalle E Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 2
Kalle E Vad får kajakförvaring kosta i Göteborg? Paddling allmänt 8
karloskar Kajakförvaring Östergötlands kust Paddling allmänt 1
nsvensson Kajakförvaring i Göteborg Paddling allmänt 1
Vill gärna ha tips på kajakförvaring utomhus.. Paddling allmänt 7
storfiskarn? Kajakförvaring i Nynäshamn Paddling allmänt 0
paddel Björn Kajakförvaring i Umeå Paddling allmänt 2
Moga Paddla genom Stockholm söderort? Paddling allmänt 3
Tomas_H Iläggningsplats för kajak och parkering Stockholm skärgård Paddling allmänt 4
AnnSofieB Vägval - paddla ut ur stockholm Paddling allmänt 4
Lasse Be Stockholm skärgård Paddling allmänt 4
G.Kraft Å paddling kring Stockholm? Paddling allmänt 4
majjen Kanotvatten nära Stockholm? Paddling allmänt 6
Rävsärkargång Från Degerfors till Stockholm - Hur tar jag mig förbi Örebro? Paddling allmänt 4
Willetjåkkå Paddling Norr om Stockholm Paddling allmänt 3
xblp 1,5 dgr kanadensartur nära Stockholm Paddling allmänt 9
Grönblad Packrafting runt Stockholm Paddling allmänt 2
lesliedouglas älv-/flodliknande stystem 3-4h från Stockholm Paddling allmänt 1
såg Hyra kajaker i stockholm Paddling allmänt 5
curtan Becky Mason kommer till Stockholm Paddling allmänt 1
thureb Dagstursförslag Stockholm 1 Härsö runt Paddling allmänt 0
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
Raftö Testa rätt kvalitetskajak i Stockholm för skärgårdsbruk Paddling allmänt 3
Christofp Suggestions for canoe trip close to Stockholm? Paddling allmänt 7
Urban packrafter Packrafting i Stockholm Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.