• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kajak Karlsborg

Hej !

Finns det någon i Karlsborgstrakten (Vättern)som skulle vilja hjälpa mig igång med kajakpaddling ?!

// Jonny
 
Hej Krister !

Ja faktiskt, en kille i Karlsborg som jag känner där till utan att veta att han är kajakare.... Värden är allt bra liten. Har Du Några favoritställen för paddling i närområdet ?! ?!

// Jonny
 
Nej tyvärr, jag har inte paddlat sedan 1994 och då mest kanadensare (och till viss mån kajak) i fors...

...men skulle gärna vilja dra igång med havskajak med min sexårige son. Behöver dock köpa en kajak. Hade tänkt mig en K2:a, då Filip (och min kajakbudget) är för liten (och oerfaren) för att han ska ha en egen.

Dock, om allt går som det ska, så har jag under sommaren eller hösten funderingar på att testa lite med honom och hade då tänkt hyra en kajak. Är det då ok att kontakta dig/er och höra om ni har en tur planerad? Det är ju alltid kul att vara flera...

Krister
 
Paddling i Karlsborg

Hej!
Såg att du letar kajaksällskap i Karlsborg. Kolla in Friluftsfrämjandet där, dom är igång med kajak bland annat.
//Håkan
 
kristergrip; sa:
Nej tyvärr, jag har inte paddlat sedan 1994 och då mest kanadensare (och till viss mån kajak) i fors...

...men skulle gärna vilja dra igång med havskajak med min sexårige son. Behöver dock köpa en kajak. Hade tänkt mig en K2:a, då Filip (och min kajakbudget) är för liten (och oerfaren) för att han ska ha en egen.

Dock, om allt går som det ska, så har jag under sommaren eller hösten funderingar på att testa lite med honom och hade då tänkt hyra en kajak. Är det då ok att kontakta dig/er och höra om ni har en tur planerad? Det är ju alltid kul att vara flera...


Absolut Krister, Du är välkommen att höra av dig, kul.

// Jonny
 
Re: Paddling i Karlsborg

eke; sa:
Hej!
Såg att du letar kajaksällskap i Karlsborg. Kolla in Friluftsfrämjandet där, dom är igång med kajak bland annat.

Hej Håkan !

Jag fick kontakt med kanotklubben här och lärt mig genom dom. (medlem)

// Jonny
 
kristergrip; sa:
Tack för det... :)

Kan man hyra kajak av klubben i Karlsborg och isf en K2:a?

//Krister


Hej igen !

Klubben hyr inte ut kajaker men det finns i Tibro att hyra, ring Ove Emanuelsson 0504-24023. Om Du kommer upp till Karlsborg så kan Du få prova en gång och det kostar inget, hör av dig bara. Jag vill dock tillägga att K2 är inget jag kan och vad jag förstår så är det svårare än K1, man måste vara samspelta. Vi har minst en K2:a i klubben. På K1 sidan är det några VKV Lisor och Kåre mfl. bra kajaker, därtill en hoper privatägda bra kajaker.

// Jonny
 
Anledningen till K2 är att jag skall kunna ta med min son Filip, 6 år. Han vill (som säkert alla 6 åringar) paddla en egen kajak, men nöjer sig säkert med att "åka" med i början.

Andra gånger kanske jag kan komma själv och då är det förstås K1 som är intressant.

Paddlar ni i Vättern, Viken eller annat vatten runt Karlsborg?

MVH/Krister
 
Vi paddlar bla. i Bottensjön, Trehörningen och norra Vättern när vädret tillåter. Norra vättern är fin att stilla smyga runt i med sin vackra "skärgård"....

Jag vet inte hur det funkar att paddla K2:a med en sexåring rent tekniskt, kanske lite svårt föreställer jag mig men jag har ingen erfarenhet av detta.

// Jonny
 
Paddla med barn

Har en bekant som paddlar med barn. Han brukar lägga en vattendunk eller packningen (om den är tillräckligt tung) framför grabben så han får balans på kajaken. Sedan brukar det funka så länge godispåsen och intresset räcker. Han har inte kört några längre turer än utan bara "fikautflykter" skulle man kunna kalla det och inte i hårdare sjö än att man kan köra utan kapell. Det vore trist om grabben skulle glida under kapellet ifall man välter... Sedan är det bara tålamodet och viljan som styr :)
//Håkan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.