• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

kajak i norra ytterskärgården

jag tänkte fråga om någon paddlat i norra ytterskärgården? Söderarms-skärgård lockar & jag tar gärna emot tips & erfarenheter från folk som provat på det. : ) c.
 
Hej
Jag var ute på en 4 dagars tur innan midsommar i år. Jag hyrde kajak och började vid kajak&uteliv (www.kajak-uteliv.com) i västernäs innan Norrtälje och padlade ut till Söderarm och tillbaks. Ut gick jag en lite sydligare rutt. Förbi Sundkär och över S Spjutstensfjärden, ut och rundade söder om Långskär innan jag gick upp mot Söderarm. Sista biten runt Långskär och upp mod söderarm var mycket fin tycker jag. Hemåt gick jag mer raka vägen, bredvid farleden med storbåtarna. Gick in till Fejan för att försöka få finmat (hade då tröttnat på trangiamat) men dom höll på att förberede för midsommar så jag fick krypa in i tältet och käka frystorkat ännu en dag, alla godsaker var slut :-( Mycket fin, öppen och utsatt skärgår som präglas mycket av finlandsbåtarna, Fick även tips om att utsidan på Gisslingö, norr om Fejan skulle vara fin. Inga problem att hitta bra tältplatser...
 
tack

kanon-tack anders, snällt. skall kolla upp för tänkte försöka mig på en liknande 4 dagars tur nu i oktober. fast jag hoppades nog på fejan som boende alternativ minst en dag & att vattnet håller sig någorlunda varmt. : ) c.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mahanshan Kajak i Norrbotten Paddelkompis 1
eriktau Kajak Bohuslän helgen 5/7-7/7 Paddelkompis 7
Ensåncesar Har du en kajak men ont om tid? Paddelkompis 0
NaturJohan Kajakkompisar Stockholm Paddelkompis 0
PathFinder76 kajak kompis sökes i sthlm/södra sthlm. Paddelkompis 9
LUKA kajak tour i Stockholm Skärg. från 17/08... Paddelkompis 0
avslutad180423 kajak på västkusten Paddelkompis 5
ireneha paddla kajak i Stockholmsområdet Paddelkompis 8
hamrin kajak från sundsvalls kusten-söderut-62 Paddelkompis 1
Onedge Kajak i Brunnsviken imorgon? Paddelkompis 1
rija Sälsafari i kajak Paddelkompis 10
Öhlin Kajak Karlsborg Paddelkompis 14
trolla Kajak i Värmland? Tjej, 33år, vill ha turkompisar. Paddelkompis 9
magnushem Kajak Stockholm vecka 32 Paddelkompis 0
Haus Köpa/byta begagnad kajak? Paddelkompis 0
lom köp av kajak Paddelkompis 2
Jag vill hyra din kajak under sommaren! Paddelkompis 0
hierro hyra kajak Paddelkompis 12
Eleri Kajak i Stockholms skärgård Paddelkompis 0
kalle2 Kajak Stockholm Paddelkompis 0
Endredi Paddling i sth norra skärgård 4 el 5 aug... Paddelkompis 0
Idd Paddelkompisar i norra skåne Paddelkompis 3
ae01 Norra Vänern 20 - 22 Juli 2010 Paddelkompis 0
dsmith Paddling i norra Bohuslän v29 Paddelkompis 0
starfish Paddelkompisar i norra Bohuslän? Paddelkompis 4
leakim Norra Stockholms skärgård. Paddelkompis 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.