Käng-fråga

Den är ju väldigt lik Meindl modellen "Desert fox", som kostar ca 1200-1500 kr!

Den är nog snarare gjord för väktare och poliser, kolla hur mjuk sulan är?
 
Jag ställer mig lite tveksam till cordurapartierna och ris eller annan rivande växtlighet. I och för sig vandrar ju folk med Salomon Techamfib (fast de håller ju inte så länge vad jag förstått).
 
Har inte Kampfsteifel kängan men desert fox kängan och tycker den är super. Kampfsteifel är tillverkad för militära ändamål, där av namnet "Kampfsteifel-stridskänga.

Det skiljer inte mycket mellan kängorna, Kampfsteifel har Gore-tex membran vilket desert fox inte har. Sulan är mjukare och skriker gärna om man vart ute i regnet och går in på ett varuhusgolv, inte alls lika hård som en Vibram sula. Så jag tror att sulan kan slitas lite snabbare än vad de gör på ett par kängor med "hårdare"sulor. Men det är ett par väldigt bekväma kängor som jag har gått många mil med och kan rekomendera varmt.

När det gäller Cordura partier på kängor har jag aldrig personligen haft några problem med att det skulle rivas sönder. Jag har ett par kängor från Wellco som jag använt hårt militärt i fält, och där har lädret tagit mer stryk än själva cordura partierna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.