K2 händelserna 2008

Jag skulle behöva information om händelserna på K2 2008. Allt är givetvis av intresse men jag är framförallt intresserad av sådant som inte nödvändigtvis är publicerat i Aftonbladet och liknande. Dvs. finns det några websidor som beskriver händelserna steg för steg eller åtminstone diskuterar dem ingående snarare än fokus på "nyhetsvärdet"? Typ vad som går att hitta på www.outside.com om Mt Everest 1996.

Syftet med informationen är att studera händelserna från ett organisatoriskt/gruppdynamiskt perspektiv.

Om du vet något kan du nå mig på markus.hallgren(at)gmail.com eller så postar du det här under som en kommentar på inlägget.

Tacksam för ev. hjälp,

/Markus
 
Jag skulle behöva information om händelserna på K2 2008. Allt är givetvis av intresse men jag är framförallt intresserad av sådant som inte nödvändigtvis är publicerat i Aftonbladet och liknande. Dvs. finns det några websidor som beskriver händelserna steg för steg eller åtminstone diskuterar dem ingående snarare än fokus på "nyhetsvärdet"? Typ vad som går att hitta på www.outside.com om Mt Everest 1996.

Syftet med informationen är att studera händelserna från ett organisatoriskt/gruppdynamiskt perspektiv.

Om du vet något kan du nå mig på markus.hallgren(at)gmail.com eller så postar du det här under som en kommentar på inlägget.

Tacksam för ev. hjälp,

/Markus

Hei

Er muligens litt sent ute, men her er en rapport fra ulykken, skrevet på norsk.
Interessant lesing er det uansett.

Rapport fra ulykken på K2

--
Glenn
 
Film/föredrag, Sthlm/Gbg

Pathfindertravels anordnar föredrag/filmvisning i Sthlm/Gbg:

"Fredrik Sträng kommer att premiärvisa sin film om K2 "A cry from the top of the world" den 24/11 i Stockholm och den 25/11 i Göteborg.
I samband med det håller han också ett föredrag där han berättar om vad som hände uppe på berget under de dramatiska dagarna sommaren 2008."

Mer info hos Pathfinder:
http://www.pathfindertravels.se/fredrik-strang/
Biljetter via Tickster.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.