Jörnkängan- Någon som beställt under 2008?

Såg ett ca. ett år gammalt inlägg om att en telefonsvarare hos Jörnkängan uppgett att man eventuellt kunde beställa kängor under 2008...

Hur är det egentligen? Går kängorna fortfarande att köpa eller ej? Ryktet här på forumet gör ju gällande att det inte går...

Om det går: hur är företaget att ha att göra med? Blir kängorna så bra som alla säger? Någon borde väl ha blivit missnöjd också...

/ Daniel
 
Vet inte hur det ser ut just nu men de har tidvis haft väldigt mycket att göra p.g.a. beställningar från försvarsmakten. Kängorna (vinter) är minst lika bra som sägs på utsidan och när jag beställde för något år sen var det bara att ringa så kom kängorna efter någon vecka.

Ring och kolla...
 
Hej!

Jag har ett par vinterkängor som jag är supernöjd med och köpte också ett par sommarkängor i våras som satt som gjutna redan första turen.
Vet inte om dom svarar i telefon än, jag bor 3 mil från Jörn så jag knackade på när jag hade vägarna förbi och fick beställa skorna.
Vet man vilken storlek man ska ha tror jag att Jokkmokksskor säljer Jörnkängor ( tel. 0971-12280)och det ska också gå att beställa från Norge.

http://www.jjensen.no/stovler.html

VH/Anders
 
Jag köpte ett par av Jokkmokks Skor för en knapp månad sen så jag kommer med mitt standardsvar:
-Tala med Jokkmokks Skor, 0971-122 80
Betalade för övrigt 3300:- för vintermodellen.
 
Jörnkängan

Jag kjöpte nyss et par Jörnkängor, men var tvungen at kjöpa dom hos Jörn Jensen Läderhandel i Norge, sedan dom har stora order hos Jörnkängan. Fikk en mycket bra service, ock ägaren av firman var utbildad ortopediskomakare. Jag ble förtald at dom hadde fyra modeller, M96, Antifrys, Antifrys m/näbb, ock Orginal modellen i lager.

http://www.jjensen.no/stovler.html
 
Jokkmokks Skor AB tar 3400:- för antifrys med näbb den här säsongen, jag köpte ett par i deras tillfälliga (?) butik i Gällivare i julas.
 
Jörnkängan

Hej.
Prova att ringa 0703263191 har inte provat själv,men en del kompisar säger att det kan svara där ?
 
Hej,
Någon som lyckats komma i kontakt med Jokkmokks Skor? Inget svar varken på det fasta eller mobilen det tipsats om. Är det den enda svenska återförsäljaren? Det blir rätt dyrt om man beställer från Norge (och känns lite onödigt när de tillverkas i Sverige...)

F
 
Jokkmokksskor

Försökte nå dem som besatt i höstas men utan framgång.

Beställde Jörnkängan hos http://www.smygprodukter.se istället.
Trevlig kille jag mailade och pratade med (Andreas).
Vill du inte köpa till dyrare pris i Norge (JJensen) och få dem direkt så rekommenderar jag Smygprodukter.

De har en del Jörnkängor i lager och och får leverans på beställda Jörnkängor nån gång per år, så det kan dröja ett tag då.
Väntade minst 5 månader på mina, vilket det är värt.

Dock fick jag alltid felmeddelande när jag använde deras kontaktformulär, men det funkade iallafall.
Kanske är åtgärdat nu.

Lycka till
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.