Jörnkänga?

Är lite sugen på att köpa ett par Jörnkängor, tror att modellen jag söker heter Antifrys, undrar om det finns ngnstans i sthlm man kan prova dem, man vill ju liksom inte köpa grien i säcken...
Tacksam för svar/TG
 
En återförsäljare...

När jag köpte mina kängor hos Jörnkängan i vintras (27/12) så hade de exakt en återförsäljare och denna återförsäljare finns i Norge... :)

Svaret är sålunda nej, men om du pratar med Jörnkängan så kan de säkert hjälpa dig. Ett tips är ju att rita av fötterna, kanske t.o.m. ta några mått, och skicka dit uppgifterna. De är vana att sälja via postorder så de kan säkert hitta "din" storlek.

Lycka till!

PS. Jag ska köpa ett par Antifrys själv såsmåningom men jag avvaktar tills jag behöver dem... :) DS
 
När det gäller vinterfodrade kängor så är det ju inte lika viktigt att prova kängan innan, man skall ju ändå fodra dem med sockor. Så bara man köper tillräckligt stora så borde det fungera, har man erfarenhet tidigare av vinterkängor eller kan prova någon annan tillverkares vinterkänga så kan ju det underlätta.
 
Vinterkängor

Få privatpersoner behöver vinterkängor. Men vistas du ute dygnet om eller åker snöskoter, hundspann och det är kallare än -25 så visst, då har du ett behov.
Dock är det så att skinnet i läderkängor fryser om du visatas ute i några dygn, därför rekommenderas håriga eller ulliga kängor om du skall vistas ute i dylika svala miljöer. Samernas Luddar och Inukernas Pälsstövlar fyller ett behov!

Svettas inte och låt aldrig kängorna frysa

Johan K
 
Re: Vinterkängor

johankse; sa:
Få privatpersoner behöver vinterkängor. Men vistas du ute dygnet om eller åker snöskoter, hundspann och det är kallare än -25 så visst, då har du ett behov.

Johan K

Det ligger väl i farans riktning att utsidans läsare tillhör kategorin människor som vistas ute dygnet runt..:) eller ?

Själv gör jag det gärna med Jörnkängan mod Antifrys, den är både lätt och varm. När jag köpte fick jag dessutom extra innerskor till ett bra pris. Ett bra sätt att hålla kängan torr är annars fuktspärr längst in på foten. Vissa har rapporterat problem i form av skavsår med fuktspärrpåsar, själv har jag aldrig haft problem utan tycker att det fungerar utmärkt.

Mvh,

J
 
Jörnkängor

Hur ser egentligen dessa kängor ut? Har hört mycket gott om dem men aldrig sett någon själv...

// Henrik
 
ring du..

thomastg; sa:
Är lite sugen på att köpa ett par Jörnkängor, tror att modellen jag söker heter Antifrys, undrar om det finns ngnstans i sthlm man kan prova dem, man vill ju liksom inte köpa grien i säcken...
Tacksam för svar/TG
Har gått ut ett par Jörnkängor och köpte mina senaset 'väl ingångna' via telefon. Ring Jörkängan, ge dom fotlängd i mm, berätta och resonera om modellen du vill ha. Jag tror nog det blir bra, de är erfarna 'telefonsäljare' och man kan alltid skicka tillbaka om man inte är nöjd. Då betalar man returfrakten. Jag skall beställa ett par nya till sommaren eftersom min dotter skall ha ett par - till låns i alla fall :-D // Roland
 
Det finns ju flera modeller tillverkade av Jörnkängan (+ att man säkert kan få "sin egendesignade" modell tillverkad). Vet någon priset på någon av Jörnkängans modeller?
 
Modell 96

Modell 96 kostade 1790 spänn i vintras (27/12). Det bästa är väl att ringa Jörnkängan och fråga. De vet... ;)

Tel. 0916-101 21
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NightHawk Slitna sulor Jörnkänga Kläder 14
Mel W Fixa hälgrepp i Jörnkänga Kläder 2
avslutmedlemskap0904 Jörnkänga Kläder 5
T.S Jörnkänga med värdelös sula Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.