Jobba i outdoorvärlden och åka på Fjällfest.

Tjena alla goa friluftsare. Jag jobbar fn som leg. sjuksyrra men känner att den låga som brinner för friluftslivet börjar ta överhanden. Vill gärna jobba med friluftsliv, och färdas i skog och mark, testa utrustning osv.
Mina erfarenheter:
Har under ungdomsåren/tonåren pysslat med scouting, friluftsliv, klättring, vinterskidåkning osv. Jag har även om än för ett drygt decenium sedan gått på Vågans (numera lofotens) folkhögskola. Det är jag säkerligen inte unik med här. Tips och idéer mottages tacksamt. Dessutom ska jag till Fjällfesten. Undrar om det är några trevliga människor här inne som ska dit i april. Har aldrig varit i Storulvån så resesällskap mottages med stor entusiasm....

Hör gärna av dig om du (Ni) som jag gillar äventyr, vill jobba/jobbar i branchen och behöver två extra händer och en rolig prick till i gänget.

MVh Johan Rosander
 
Hej

jobbar själv som sjuksköterska och längtar ständigt efter mer friluftsliv. Kan tipsa om en härlig kurs på Mittuniversitetet Östersund som jag gick -07. Högkvalitativa instruktörer/föreläsare och mycket praktisk övning bl.a i åre och Bydalsfjällen tillsammans med goa människor med akutsjukvård och friluftsliv som gemensamma nämnare. Kursen är på 15Hp under två terminer och var i alla fall när jag gick den vid fyra tillfällen under året, mellan 3-7 dagar per tillfälle. Det var deltagare från hela Sverige.

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/ATLAS-Visa-Kurs/?KatalogKursplanId=9633

Ha det gott i Storulvån!

/Anders
 
Det som är viktigast är nog att man tycker om att vara med alla sorters människor och har så kallad social kompetens. Det finns många som jobbar med friluft professionellt. Det kan bli en del frilansande på olika ställen i världen eller samma samma. Var framåt, ring runt, börja smått kanske. Passa på att besöka Handöl. Forsen borde vara fantastisk. Många som missar Sveriges högsta fors.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.