Jakt är bättre än industrikött

Jakt är fan så mkt humanare än industri kött!
Ett vilt djur som har osis och blir skjuten och uppäten tycker förmodligen inte att det är så kul, men jämför man det djurets liv med ett djur i köttindustrin så råder väl ingen tvekan om vem som har haft det bättre.

Jag själv har inte ätit industri kött på 6-7 år men har vid några få tillfällen ätit vilt, (ca 1 gång vartannat år) eftersom jag inte har något emot jakt. 999 av 1000 dagar är det vegetarisk kost som gäller för mig

Jag tycker att om man ska äta kött så ska man faktiskt själv kunna döda djuret som man ska äta upp. Det värsta jag vet är folk som beklagar sig om dom stackars söta djuren som dom elaka jägarna dödar, samtidigt som dom går på ICA och köper färdigförpackat kött utan att fundera mer på det. Äter man Industikött ska man kunna skjuta den där spikpistolen i huvudet på kossan själv!!
 
Klockrent

Bra formulerat!

En militant vegan bör väl i första hand ge sig på djuruppfödningsförhållandena. Men jag tror många av de militanta veganerna ser Jägarna som ett lätt byte som klart skiljer sig från mängden. (trots att jakt är mer ekologiskt riktig samt är bättre för djuren)

Sedan behöver kanske inte alla kunna döda (samla in) sin egen mat...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.