Järv

Var uppe i Årefjällen i mitten på juli och sprang på dessa.
Nu är ju livet som det är och murphy's är allestädes närvarande. Jag rycker upp cameran och tar första bilden, siktar för nästa när skärmen stendör. Va f...! Så, ner med ryggsäcken upp med topplocket, varärrrr.... Till slut hittade jag extrabatteriet och fick igång kameran igen. Men då var dom redan på väg bort.
Nåväl. Om jag förstått det hela rätt så är sannolikheten att jag ska få se järv igen 'förummbar' så jag är lite nöjd att dom fastnade alls.

Kjelll
 

Bilagor

  • _1010256.jpg
    _1010256.jpg
    69.8 KB · Visningar: 708
  • _1010259-3.jpg
    _1010259-3.jpg
    68.1 KB · Visningar: 707
  • _1010261.jpg
    _1010261.jpg
    69.7 KB · Visningar: 713
stunder man minns

Tycker du ska vara nöjd över dessa bilder , bara att få ha sett järv är ju ganska sällsynt men du har lyckats få bild på den också .

Tänk så här .....det är ju den historien om att batteriet tog slut och du fippla med ryggsäcken som kommer göra denna historia mer intressant när du om några år sitter och berättar :)
 
Härligt!

Jag har alltid drömt om att se Sveriges större 4 rovdjur i naturen.

Järven är den som jag föreställer mig ska vara skyggast och svårast att få på bild.
Grattis till ett livsminne.
 
Järvspår

är relativt vanligt att man ser på skidturer i fjällen. Har sett färska spår på alla veckoturer (5 st) jag gjort. Järv och fjällräv har jag sett men bara en gång för vardera. P

Grattis Kjell.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.