Isläge Offerberget/Orfa

Hej!

Funderar att åka till Offerberget och Orfa på lördag men enligt väderprognoserna är en högtrycksrygg på väg åt just fel håll. Är det någon som varit där nyligen och har färsk info om isläget?


/tomas
 
Orfa...

Tjenare Tomas!
Orfa är ju inte så långt ifrån mina hemtrakter. Det senaste jag hörde var att det var torrt där och i praktiken ingen is alls. Nu verkar det bli lite blötare men jag vet inte om det har fryst på. Var du uppe där i helgen?

/Olle
 
Hej!

Besökte både Offerberget och Orfa igår (Sö 19/1-03).
Det finns i princip ingen is vid något av bergen.

Fredrik
 
Okej. Ingen is. Men rann det vatten över huvudtaget? Man kan ju hoppas att det har blivit lite blötare nu och att det fryser på sedan.
 
Nej det rann inget vatten vad jag kunde se. Jag tror det finns för lite vatten i marken (pga den torra sommaren) för att detta. Jag har varit med om att det inte har funnits ngn is i Offerberget för några år sedan men jag har aldrig sett så lite is i Orfa.

Fredrik
 
Tjena Olle!
Kan ju berätta att isläget verkligen var ynkligt men den som gillar verglas kommer att ha hur kul som helst! Frustrerade gick vi dock loss på isen vid sprängklippan, inte långt från parkeringen och det var bättre än inget även om det var tunnt.. Dessutom har jag nya yxor och då kunde jag ju inte låta bli att prova.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.