Isklätterkurs i vinter

Halloj

Man sitter ju här och börjar drömma om snö och is igen (lite tidigt på året, jag vet). Det blir ju så efter väldigt mycket klippa.

Så då tänker jag mig att jag ska gå en isklätterkurs i vinter.

Är det någon som känner till några ställen som håller i isklätterkurser. Någon som har gått någon som ni kan rekomendera.
 
Iskurs

Hej,
jag gick en tredagarskurs i Rjukan förrförra säsongen, den var helt ok. Killen som kör kurser i Rjukan heter Andreas Spak(lokal profil).

Det tar dock några månader innan det finns någon is i Rjukan ;)

Länk till Andreas företag -->

http://www.mountain-activity.no

/Johan
 
Jag har med planer på att gå en isklättringskurs i vinter. Dem som jag har funderat på att gå kurs hos är klätterkurs.nu som har isklättringskursen lite över hela landet (norra delen). Sen finns även friluftsbolaget.se som har kurser i Rujkan i Norge. Vi får se vilka det blir med. Det finns som sagt gott om tid att bestämma sig.

/
 
Peter

Tjena.

Jag gick isklätterkurs i mars och hade Peter från klätterkurs.nu som instruktör. Han var superpedagogisk och de två dagarna är bland de bästa jag haft. Kursen var i stora sjöfallet som var kanonfint. Kanske hjälptes det till av att det var isklätterträff där då, men kvällarna var inte heller tråkiga. (Peter kan säker dra några stories om Yosemite.)
Jag hade dessutom turen att vara enda deltagaren den gången så jag fick ju gott om uppmärksamhet.

Men det är bäst du ser upp, man blir biten och då kommer man ju på vad yxor, stegjärn, skruvar och impregnerade rep kostar.
 
Isklätterkurs

Dalarnas Klätterklubb brukar ha en isklätterkurs varje år. De är trevliga.
Kursansvarig är Patrik Warström
kurs@dalaklatter.org


Hälsningar
Laila
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...