is-SM med eller utan remmar?

Hej hopp!

Är det någon som vet vad det är för regler som gäller på is-SM i år ffa. vad gäller remmar. Gäller samma regler som förra året, eller internationella regler? Dvs. klättring utan remmar.

Vore ju intressant att veta.
 
Ej Klart

Förra året så anpassade vi de internationella reglerna till svenska förhållanden och eftersom nästan inga svenska klättrare hade tävlingserfarenhet från tidigare så körde vi med. I år är det ej ännu bestämmt hur det blir, åtminstone vad jag vet. För säkrare uppgifter bör du prata med antingen Eric Amsler på Ski Sunne eller Peter Allanson i tävlingskommitén.

MVH Oscar
 
Peter säger "med"

Pratade med Peter om det igår, och det är med remmar som gäller, för allas trivsel. "Det vore ju synd om någon fick en isyxa i ögat", typ...

/Kotten
 
Tack och bock!

Personligen har jag svårt att förstå varför man tävlar utan remmar. Det är ju väldigt få av oss som klättrar för nöjes skull utan, eller? Att få till mer utslagsgivande tävlingar skapas väl bättre med svårare leder.

/Kalle
 
Utan remmar

Det skulle väl verkligen bli utslagsgivande UTAN remmar. Och klättring överhuvudtaget är väl för nöjes skull? Med eller utan remmar? Och att man skulle använda remmar för säkerhetens skull går också att argumentera emot. Använd visir på hjälmen! Med eller utan remmar! Vem har inte fått en iskoka över ögat och munnen?
Jag vet ingenting om de internationella reglerna men om dessa säger att man ska klättra utan remmar är det väl synd om Sverige ska ha egna annorlunda regler?
[Ändrat av Laila 2000-12-04 kl 12:24]
 
too easy

all is blir helt enkel för enkel för dem om de får använda remmar eftersom grabbarna och tjejerna som tävlar i världscupen kan låsa av i typ en halvtimme med remmar. det är därför det ofta läggs på lite vanliga klättergrepp á la mix också
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.