Ique med kartproblem

Tjenare på er

Jag införskaffade den (nästan) förträffliga tingesten Garmin Ique. Det är egentligen bara ett problem med den. Jag lyckas aldrig ladda över mer än ca. 100Mb kartor trots ett 256Mb SD-kort. Har någon mer haft detta problem? Utrymmet på kortet tas upp av det överladdade kartmaterialet men ingen karta syns bara svart! Det är också blankt där man kan se vilka detaljerade kartdelar som skulle funnits i Iquen.

Jag har både använt det medföljande "Mapinstall" í "Palm Desktop" och "Mapsource 5.4" med samma resultat.

Tacksam för svar
OE
 
Inte uppenbart (för mig i alla fall). Det blir
felsökning i flera steg, föreslår att du tar det på iqueforum i http://www.pdastreet.com. Där får du ique-entusiaster från hela världen som hjälper dig.

Se under forums palm.

Skälet att jag inte vill ta det här är att det kan bli många poster fram o tillbaka och jag föredrar att ägna mig åt iqueforum.

JOnas Lönnroth
 
Jag har ingen erfarenhet av Ique men den är kanske inte boven i detta drama. Jag har liknande erfarenhet med en Ipaq3870 med SD minneskort där minnesutrymmet inte helt kunde utnyttjas .
Ibland uppför sig minneskorten konstigt - i mitt fall räckte det med att formatera om minneskortet- Jag installerade därför ett minneshanteringsprogram på Ipaqen för beredskap för sådana felaktigheter - Det tycks som nya minneskort kan råka ut för detta fenomen då jag stött på det några gånger då med nya minneskort.

Bengt
 
Uppdatera?

Senaste patchen för release 2 uppges förbättra hanteringen av SD-kort.
Mapinstall finns också en uppdatering på, fast det är oklart vilken nytta den egentligen gör.

För övrigt håller jag med Jonas.

Anders
 
Patchen mm

Jag har kört uppdateringen och patchen där det står att en del minnesproblem är åtgärdade. Det står även under förbättringarna till Mapsource 5.4 att vissa problem med mínneskort ska vara tillrättade. Jag har provat detta utan resultat. Däremot har jag enligt första tipset varit inne på pdastreet och rotat runt lite. Där verkar många problem hänga samman med fabrikatet på minneskortet (SANDISK). Jag ska försöka reklamera det och försöka få tag på ett bättre (snabbare). Få se om detta hjälper.
 
Jag har ett Toshiba och ett Sandisk. Toshiba fungerar jättebra. Sandisk får jag ofta ladda filerna flera gånger innan det fungerar. Formatera och mixtra, sen kan det plötsligt gå.

Anders
 
apersson850; sa:
Jag har ett Toshiba och ett Sandisk. Toshiba fungerar jättebra. Sandisk får jag ofta ladda filerna flera gånger innan det fungerar. Formatera och mixtra, sen kan det plötsligt gå.

Anders

Hej

Har du fått det att fungera med mer än ca 100 Mb. kartor? Och hur ser du på snabbheten i karthantering mellan Toshiban och Sandisk? Jag tycker att det går segare och segare ju mer kartor man lyckas få över till mitt Sandisk. Men som sagt jag har aldrig lyckats fått över mer än ca 100Mb.

mvh
OE
 
Med en dåres envishet kommer rådet igen!
Formatera om SDkortet i ngt program som passar GarminsPDAGPSen!!
Innan dess kan du inte avgöra var felet ligger!
Jag har haft problem just med SDkort oberoende av märke -ett av problemen var när jag använde samma SDkort i en Magellan colour som i Ipaqen- när jag formaterade i Magellanen gick den inte bra i Ipaqen men när jag formaterade det i Ipaqen funkade det för båda. - Minneskort är kända att hänga sig ibland
( spec SD kort!) och ett formateringsprogram som ofta ingår i minnesprogram är ett måste i en PDA!
 
formatering

bigben: Jag har formaterat detta SD-kort förtielva gånger tror jag men, jag har hela tiden gjort det i garmins/palms inbyggda funktion, i den vanliga programvaran. Menar du att kortet ev. behöver omformateras via någon annan hårdvara, typ usb-kortläsare. eller via något tilläggsprogram till Iquen.
 
OK tack

Jag får jaga vidare på pdastreet. En del av er i denna tråd har jag sett skymta förbi där då jag sökt runt. Så det är väl inte omöjligt att vi ses igen. (på "knagglig" Engelska)

Tack så långt.
 
USB

Jag får inte MapSource att fungera tillsammans med Ique (via usb-dockan).
Med PalmDesktop fungerar det däremot bra att synca och överföra kartor.
Men för att överföra routes, waypoints och tracks måste jag väl använda MapSource ?
Under Tools - Get Unit ID, står det ”There are no USB devices available” när jag bockar för usb’n. Konstigt då PalmDesktop hittar.

Nå’n som har tips ?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fiber garmin ique 3600 på svenska ! Navigering 1
joakim_ Garmin iQue 3600 Navigering 2
And3 Ique 3000 Navigering 1
ALj Fatal error i iQue Navigering 1
jonasolof iQue mycket bättre än Nüvi för att leta POI på kartan Navigering 34
jonasolof City NAv NT kort i iQue? Navigering 2
Kraxen IQue 3600 och waypoints. Navigering 17
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 0
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Higgis frågor ang Garmin Ique 3600 Navigering 11
Garmin Vista Palm OS Launchers till Garmin IQUE 3600 Navigering 3
Garmin Vista Ägare Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Garmin Vista Felmeddelande Garmin IQUE 3600 Navigering 1
Garmin Vista Palm Desktop Garmin IQUE 3600 Navigering 1
smed Fel i carmin iQue 3600 Navigering 9
Garmin Vista iQue 3600 Fel ! Navigering 5
Garmin Vista Waypoints iQue 3600 Navigering 8
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 0
Garmin Vista Garmin IQUE 3600 Navigering 7
jonasolof pdastreetforum övergivet (iQue, Que, GPS10 Navigering 0
Big Jim Ique 3600 Navigering 3
ham ique 3600 Navigering 1
apersson850 Que API för Garmin iQue Navigering 0
PR Garmin iQue med Pocket PC Navigering 1
hgz Problem med iQue Release3 Navigering 10
jonasolof Export av brytpunkter från Fugawi i RIK-format t iQue Navigering 21
apersson850 Minifix för iQue 3600 Navigering 0
apersson850 Lillebror till iQue Navigering 16
hgz ”Beredskapsväska” till iQue 3600 Navigering 2
apersson850 eTrex Vista/GPSmap 76CS/iQue Navigering 0
errbe En rejäl utmanare till Ique? Navigering 9
jonasolof Ladda ned kartor till Garmin GPS fråjn Palm/iQue Navigering 0
sungam Tracks& waypoints till iQue Navigering 1
GV IQue 3600 och garantin Navigering 1
jonasolof Friluftskartan och iQue basemap samtidigt? Navigering 2
apersson850 iQue på finska/norska Navigering 0
sungam Nyckfull iQue Navigering 8
jonasolof US 1/24k topo maps på iQue Navigering 6
sungam Fugawi och iQUE 3600 Navigering 1
sungam ique och SD-kort Navigering 1
lutte Hjälp, flytta waypoint från eTrex till iQue Navigering 3
jonasolof Friluftskartan v. 1.2 och Garmin iQue Navigering 4
KOJ USB-disk till Ique? Navigering 1
Huskul Någon med Ique 3600 som kan hjälpa?? Navigering 9
sejohas Release 3 - Ique Navigering 2
Huskul GARMIN iQue 3600 Navigering 4
apersson850 Märklig fråga om iQue Navigering 0
goranwi iQue - Köpa nu eller vänta? Navigering 36
Roni IPAQ mot IQUE ? Navigering 31
jonasolof instalera friluftskartan på iQue Navigering 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.