Info om äldre Saitaris sökes

Hej

Har ”råkat” spontanköpa ett äldre Saitaris, dvs utan GT-absiden. Lånad bild nedan.
45904FFE-29BE-461F-B724-6592911FB472.jpeg


Har tillbringat eftermiddagen med att leta info om tältet men får bara träffar på den nyare varianten. Är det någon som har ett likadant tält? Eller som är bättre än mig på att hitta info på nätet? Har försökt hitta gamla tälthandböcker mm utan framgång... Är intresserad av mått; vikt, bredd, höjd, väv, stänger mm

Tack på förhand!
//Karolina
 
HeHe, det var en konstig fråga. Om du köpt tältet är det väl bara att kolla själv ?

Förlåt, jag var otydlig! Tältet är på väg med posten, har inte fått det än. Är lite för otålig för att kunna vänta tills det dyker upp 😆 Om ingen har info så återkommer jag när jag vägt och mätt det själv. Kanske någon annan som undrar i framtiden.
 
Tälten finns i mina tre äldsta Hilleberg tälthandböker från 1990-91, 1995-96 och 1997, 1998 är den inte längre med.Hilleberg 1995-96.jpg
Tälthandbok 1995-96
Yttertältsväven är väl Kerlon 1500 även om denna benäms först i tälthandboken 1998.

Henning
 
Nu har ju Henning redan hjälp till med svaret, men annars brukar Hilleberg vara snabba och hjälpsamma med att svara om man kontaktar dem. Lycka till med tältet🙂
Om jag inte minns fel är Kerlon 1500 en Polyesterväv vilket i så fall är bra på ett lite äldre tält då den inte åldras som en Polyamidväv.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.