• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

I Norrköping måste det finnas...

fler rastlösa äventyrs människor än jag. Tänkte därför kolla om det kan finnas intresse av att kanske starta en webgrupp/mötesplats eller något liknande där man skulle kunna ha en mötes plats på nätet och eventuellt hitta lika sinnade för att hitta på aktiviteter ihopp. Det är ju inte varje gång som man känner för att hitta på något som ens vanliga äventyrskompisar kan "haka på", tänkte att då kunde det ju vara bra med ett kontakt nät via weben av lika sinnade, vilket dessutom kan ge fler kontakter och möjligheter i framtiden. Släng gärna in ett inlägg i denna disskution så får vi se vad som kanske händer :)
Ha det/
Mathias
[Ändrat av M2 2004-06-01 kl 23:26]
 
Låter som en bra idé! Vi är ett gäng äventyrerskor& äventyrare som också bor i Norrköping och som tänkt i liknande banor. Hur börjar vi?
Li
 
Kul att det finns fler än jag som tänkt i dessa banor :) Vet inte just nu hur vi skall dra igång det hela. Men jag ska försöka fundera på det medans jag är i Norge (fram till midsommar). Vi kan ju försöka hålla liv i forumet o se ifall det finns fler intresserade. Men vi kan ju ha lite korrespondans över forumet och mail, så får vi se vad vi kan komma fram till.
Ha det/
Mathias
 
Hola!
Ok, jag kan snacka med mina polare - kajak, klätter, dyk, långfärdsskridsko intresserade m.m., så kan vi ju höras efter midsommar. Ha det bra!
Li
Min majladress: li_lo98@hotmail.com
 
Strålande idé!
Vi är ytterligare ett gäng som brukar hitta på friluftsaktiviteter, och har noterat att det inte är alltid polarna har möjlighet eller vill hänga på.
Vi har rätt spridda intressen, allt från frilufsare som njuter i lagom takt till de som gärna vill ha tuffare tag.
Tanken på att etablera ett vidare kontaktnät i Norrköpingstraken har dykt upp flera gånger, men längre än så har vi inte kommit.

Har ni funderat vidare under midsommar?

:) Katarina
 
Vad glad jag blir att det kommer ännu fler som svarar på ideén :) Jag har haft kontakt i forumet, som du ser med Lilo, ska maila henne inom kort, men just nu är jag inte hemma utan har bara varit hemma och vänt efter en Norge tripp. Tänkte åka hem i morgon eller så. Vi kan ju hålla forumet igång och sedan höras av via mail eller så, för att se hur vi skall gå vidare.
Ha det, så hör vi av inom kort/
Mathias
 
Hej, nu är jag tillbaka i Norrköping!
Har i ärlighetens namn inte hunnit funderat alltför mycket på hur vi skall starta det hela. Men en tanke är att antingen startar vi upp en webgrupp typ yahoo, eller så. Fast å andra sidan kunde det ju vara bra om de som är intresserade träffas först, kanske över en fika eller så, varför inte en fika ute i det fria i stans närhet? Då skulle vi kunna diskutera gemensamt om hur vi skall gå vidare, lära känna varandra, och kanske försöka få in fler intresserade via utsidan etc. I dagsläget är ni två stycken som hört av er, och som har en del kontakter. Jag mailar detta till var och en, samt lägger in det på diskussionsforumet på utsidan.
Får se om ni kommer med någon feedback.
Ha det gott/
Mathias
 
Att träffas övre en fika i naturen är en utmäkt idé tycker jag. Varför inte redan nästa vecka?
Själv försöker jag leta sällskap för en nybörjarkurs i forspaddling v29, ev kombinerat med ett par dagars MTB i Säfsen kanske. Ingen av mina kompisar kan just då.
Just nu är jag stressad på väg till Sandhamn för Gotlandruntstarten. Det ska bli jättespännande för jag har aldrig varit där förut! Men jag är tillbaka i stan på måndag.
Ha det/ Katarina
 
En strålande idé!
Har själv tänkt tanken men inte kommit till skott.
Och det finns ju så himla mycket att utforska och testa därute. Tyvärr har ju inte alla samma intresse...

Själv klättrar jag, kör lite MTB och har testat multisport. Allt på en ganska "normal" nivå d.v.s jag är långt ifrån någon elitidrottsman.

Hoppas att vi blir ett gäng!
/Anders
 
Hej! Roligt att det finns friluftsmänniskor i Norrköping! Här har ni en till. Flyttade hit för tre veckor sen och har inte hunnit sondera terrängen ännu, men jag är öppen för det mesta som inte kräver elitkondition. Jag vandrar mest, men har nyligen upptäckt kajak och långfärdsskridskor. Jag kan dessutom mycket om hästar och hundar. Min email är susaakes@hotmail.com , hör gärna av er om ni träffas!
 
Hej!
Li&Katarina gänget ska ha en 'amatörmässig multisport tävling' vid Sörsjön nu på lördag. Det kunde vara ett tillfälle att träffas för alla som har hört av sig här. Om ni är intresserade, majla mig med ert telefonnummer så kan jag höra av mig när vi vet vilken tid (antagligen vid 13-15 tiden).

li_lo98@hotmail.com
 
Låter som en kul grej!

Har tyvärr mina barn i helgen, men meddela tidpunkten här eller på mejlen så kanske vi kan kika förbi och titta lite... /Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lillasysterkrut Träning och tura i Norrköping? Träffar 1
Mattias71 Norrköping...... Träffar 0
Raje Norrköping Träffar 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.