Hyfsat platt enliters flaska i plast

Jag har haft enliters "platta" plastflaskor till paddlandet. Köpta två och två med whisky i, i paket som marknadsfördes som travelpack på flygplats. Jag har sett dem som med gin i. Mina flastor är nu slut nu. Bordslarvade, avskjöjlda, kraschade gängor, kork som någon klivit på... Och jag hittar inga fler på flygplasterna...

Jag vill alltså ha en cirka enliters plast flaska som är lite tillplattad, inte rund, inte kvadratisk. Tvärsnittsformen hade ungefär samma proportioner som de halvliters plaskflaskor man ser på flygplatserna - men den var inte så där fick-plunte-look-alike-igt böjd. Rektangulärt tvärsnitt, lite "plattare" alltså... Den får gärna vara ofärgat transparant.

Vet någon något? Jag har inte kollat Nalgenes utbud ännu... Medans jagh googlar där. Ge mig gärna tips! Det gör inget om flaskan är såld som behållare till något - det kan man ju tömma [dricka upp? :) ].

Edit: flaskan sitter bättre under gummikorden, mot däcket, om den är platt. Rullar inte iväg på klippor...
 
Hade som du tidigare lite halvplatta flaskor finns ju nån "militärflaska" i grön plast!
Men varför inte prova Camel Bak eller ännu bättre Wide Pac(påse med slang/munstycke)
WidePacen finns tex på Escape! Tycker det funkar förträffligt !

/Janne
 
Tjena Janne, blötte paddeln idag igen. Kändes bra!
Men varför inte prova Camel Bak eller ännu bättre Wide Pac(påse med slang/munstycke)
Korta svaret är att jag inte pallar pysslet.
Det poetiska (?) svaret: "En flaska är en flaska är en flaska". Som hon nästan sa, Gertrude Stein.
 
Var det inte Rosor hon pratade om :)
Det är inget pyssel med Wide Pacen fyll i vatten å drick inte krångligare än flaska!
Fick just reda på av Mezzner att Ikea har platta sportflaskor för 9:- det kanske kan va nåt!

/Janne
 
Platypus?
(Några tecken till för att jag var tvungen.)
Jag kan ta fram min gamla och kolla igen. Jag har mig att jag tyckte det var småxjoigt att dricka ur (när det går lite sjö) och lite småsjoxigt att få fast den under gummicorden bakom ryggen... Jag kollar igen, kan vara bra nock nuförtiden!

Janne, sa vår IKEA-besökande vän om de var "stora nog" för mina önskemål?
 
Han var säker på att dom höll "normal" sportflask volym alltså minst 7dl
Men tänk på priset Patric du kan ju köpa ett helt gäng :) Wide Pacen har jag liggandes på durken bara, slangen kan jag om jag vill fästa med en liten klammer som medföljer(det blir lite bättre/lägre tyngdpunk oxå)
Ps tänker doppa paddeln imorgon!

/Janne
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.