Hur tillförlitliga är de olika vädertjänsterna gällande snödjup?

Hej!

Jag har kikat lite på senorge.no och windy.com och sett att snödjupet skiljer sig åt rätt ordentligt. Om man går efter senorge finns det ganska mycket barmark mellan Nikkaluokta och Singi, men verkar inte vara fallet enligt windy. Någon här som har koll på vilken tjänst som brukar vara mer tillförlitlig? :)

Jag har en väldigt tidig semester i år, 15:e-25:e juni och funderar lite på vad man vågar planera för turer i kebnekaiseområdet (bokat och klart, 15-22:a). Om någon har idéer så får ni gärna tipsa! Funderar på en sväng in i Tarfala med tanke på att snöläget ser ut som om det kommer att vara relativt ok där, därefter kanske en tur upp på Skartaklacken och till Singi.

Tack på förhand!
 
Ladjovagge til, Singi borde vara fint då. Säkert en del snö kring Tarfalasjön. Jag tror atf senorge.no är en rätt bra tjänst. Brukar stämma med satellitbilder. Mycket moln sista veckan. Bilden nedan från 27 maj.

Thure

Screenshot_20230606-180820.png
 
Det är ju en viss tid mellan den 27:e maj och 16:e juni. Om man går efter satelitbilden verkar det nog ändå relativt lovande. Tack så mycket!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.