hur mycket är gjort?

Korten på bordet!
Hur mycket förberedelser är gjorda för kommande säsongs fiske? bundna flugor, hembygda spön m.m. av allt det som jag satt och lovade i sommras att jag skulle göra i vintermörkret har det blivit ett 20 talflugor bundna... skall jag ha dåligt samvete eller e det fler än jag som har legat på latsidan?
 
klart att du skall ha dåligt samvete! (det ingår i paketet) det e ju först nu när jakten avtar som fiskenerven väcks, bössan är vinterstädad och man börjar titta i flugasken.. nu jävlar så ska det bindas!!
 
Ehhh...

det vita guldet vräker ned här i Luleå och ni gaggar på om sommaren !?

Nääääh, fiskeförberdelserna får vänta tills snön börjar försvinna, nu är det telis för hela slanten :)

/Anders B
 
Började med att rota fram spöt i går och med tanke på teknik så ska jag spara pengar och köpa dynamit.
 
Jag är laddad och klar (men jag binder inte mina flugor själv då)! Saknar nu bara några rödingflugor men sen så! Men först har vi ju pimpelfisket på vårisen!!
 
Re: Ehhh...

"det vita guldet vräker ned här i Luleå "

/Anders B
[/QUOTE]

Efterssom vi härnere på västra sidan av landet har ett likhetstecken mellan snö (det vita guldet) och gråbrun sörja så är det inte så konstigt att man längtar....

fast jag har iaf beställt en ny rulle, som troligtvis kan stilla min abstinens tillfälligt...
 
En liten Hardy Featherweight till mitt trea spö
sen har jag ett vinnande bud på en Medalist till ett Hardy glasfiber spö som jag tänkte renovera....
så de borde stilla en del skakningar iaf..
 
Backarna är fulla med folk här i Åre och snön ligger 67cm djup.
Trots det har jag spenderat mer tid med spöbygge
och bindning än på skidor.
Jag smider planer om stora blanka fiskar på andra sidan bergen ...
 
Ännu längre ner i södern har vi inte ett piss av det vita guldet!! Så här är det fritt fram och fiska havsöring, vilket jag har utan framgång än så länge:-(

/mattias
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.