Hur många pippisar?

2008_0801_101633.jpg

Tog den här bilden på väg upp på Lill-Stensdalsfjället. Ska fnnas mer än en pippis, hur många ser ni ?

//Peter
 
Näe, nu har Du rökt några konstiga svampar!
Det är bara stenar på den bilden! ;)

Har fotat några liknande bilder på dia (för de som minns)
Blev förvånad att inte flocken med ripor syntes trots att man förstorade bilden kraftigt! :)

/Peter
 
Pippisar

Måste bara få dela med mig av en historia; min syster (då 6år) kom upp till frukostbordet en sommarmorgon. Utanför den öppna altandörren kvittrade fåglarna lyckligt. Eftersom det pep så ordentligt utbrast hon "Hör vad fåglarna pippar!". Jag och min bror som kunde tänka oss in i varför fåglarna kvittrade så lyckligt skrattade så vi fick ont i magen.

Jag tror jag ser två fåglar... eller tre... nej, det var en sten :)
 
roliga är att jag själv numera bara hittar 2, men om inte minnet bedrar mig var det flera....
//Peter
 
Hur många?

Jag kontrar med nedanförstående bild, som togs den 1:a augusti i år nordost om Gujjávrtjårros topp. Hur många?

Själv har jag inte en aning, men minst två ser jag (de bjuder jag på i en förstoring), och fler var det.
 

Bilagor

  • P1010674.jpg
    P1010674.jpg
    76.4 KB · Visningar: 427
  • ripor.jpg
    ripor.jpg
    104.1 KB · Visningar: 417
Senast ändrad:
...Utanför den öppna altandörren kvittrade fåglarna lyckligt. Eftersom det pep så ordentligt utbrast hon "Hör vad fåglarna pippar!". Jag och min bror som kunde tänka oss in i varför fåglarna kvittrade så lyckligt skrattade så vi fick ont i magen.
Min bror yttrade en gång precis detta, "...hör vad fåglarna pippar i träden." Till saken hör att man på danska (morsan är danskspråkig) säger att "Fuglene pipper", dvs kvittrar/piper.

Själv bokstaverade jag som liten en gång lydigt till orten Abborrtjärn (Västerbotten) i lokaltidningen, felet var bara att jag bokstaverade det abort-järn. Jag vill inte ens veta hur ett sånt ser ut... Och så var det den gången jag som lite äldre fick fundera på vad VIP betyder. Så barn jag var, så funderade jag och sa sen allvarligt "Very Impotent person". Kanske inte så långt från sanningen?
 
Hittar två, men har skrivit i mina anteckningar att det var tre. Måste sett i syne....
 

Bilagor

  • pippisar.jpg
    pippisar.jpg
    135.9 KB · Visningar: 349

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.