hoppa över kanjon i Sarvesvagge?

Hej, vi ska vandra Sarvesvagge-Lullihavagge i juli/augusti och jag har läst att det finns en 1 m bred kanjon i övre Sarvesvagge man maste hoppa över. Jag är ganska liten och ingen särskild bra hoppare - finns det kanske en annan möjlgket att komma över den där bäcken? Tacksam för tipps
Sigi
 
Där hoppar man bara över för "nöjes" skull. Man måste inte hoppa över, övre delen av Sarvesjokk kan vadas på flera ställen.
 
Gick sarves förra året, första veckan i augusti. Känns vanskligt att hoppa över knajinen, men såklart ingen omöjlighet. Kan vadas några kilometer ( ca 5 isch?) väster om kanjonen.

Vi gick dock på södra sidan hela tiden, vilket medförde att vi inte behövde korsa sarvesjåhkå. Vattendelaren ligger isch vid stenen 909 söder om skajdetjåkkå.

Där jåkken kröker sig finns några fina tältplatser. Vattnet är ganska stilla och det såg enkelt ut att korsa.
 
Hej och tack!!! Jag läste fel i boken - trodde att det skulle vara en bäck som rinner ner till Sarvesjakka som man maste hoppa över. Vi ska hela tiden vandra södra sidan Sarvesjakka sa vi maste inte komma pa andra sidan - om det inte vore "för nöjes skull" och det ska jag kolla sedan när jag är pa plats om jag har lust att hoppa eller inte. Tror inte det...
Tack igen, Sigi
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.