Hjälp med Identifiering av spindel, hittad under kudden.

Hej,

Min vän och hennes pojkvän har fått ätstörningar (mat går ej ner), fått problem med leder, leverfläckar har börjat komma osv.

Alla sorters prover hos läkaren har tagits de hittar inget fel.

Den här spindeln hittades under deras kudde.ö De lyckades fånga den och la den i ett glas. Här är bild:





Vet ni något om denna spindel?

All hjälp uppskattas.

Med vänliga hälsningar,

David
 

Bilagor

  • spider.JPG
    spider.JPG
    22.5 KB · Visningar: 9,025
  • spider22.JPG
    spider22.JPG
    25.8 KB · Visningar: 7,786
  • spider3.JPG
    spider3.JPG
    15.6 KB · Visningar: 10,025
De enda svenska spindlar som liknar den där är vattenspindel och kärrspindel. Men finner man dem under kudden så borde man i stället åtgärda bostadens fuktproblem, och i så fall beror nog inte ev problem med "ätstörningar (mat går ej ner), fått problem med leder, leverfläckar " på spindeln, utan på bostadsmiljön.
 
Vad grundar du ditt påstående på om att det inte är en svensk spindel?

Tycker absolut att det ser ut som någon form av vattenspindel (svensk alltså). Men: Du ha inte angivit några mått eller några relevanta jämförelseobjekt. Min gissning är att den är ett par cm mellan fingerspetsarna vilket leder till min klassning som en svensk spindel. Eller är den mycket större?

Och vad skulle spindeln ha för påverkan på hälsan egentligen? Spindlar bits så först och främst borde det finnas en bettreaktion om den gjort något elakt. Finns det ingen sådan så kan den knappast vara boven i dramat.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...