Hjälp med att finna rätt fotoryggsäck

Jag söker en bra fotoryggsäck som kan en större utrustning. Har tittat på Lowe som är bra men dyra. Finns det någon som har tips på fler tillverkare av fotoryggsäckar? Jag vill ha dina kommentarer och erfarenheter.

Jag är även intresserad om det finns en begagnad till salu.

jan.stalfors@hem.utfors.se
 
Tyvärr är det ju så att större säckar är dyra,Domke,Tamrac,Lowepro är väl dom vanligaste.Alternativet är ju att själv inreda en säck,eventuellt en jaktryggsäck från Haglöf..
mvh/gunte..
 
Hur stor?

Du skrev inte hur mycket du skulle få plats med...

Jag har en LowePro Mini trekker. Den är inte så mini som det låter tycker jag själv. Precis lagom för att alltid bäras med (har man för mycket grejer ligger de bara hemma).

Jag får plats med hus, 28-105, 70-200/2.8, 17-35, 540 blixt (i ytterfacket), ett antal Cokin P filter, film, trådutlösare mm mm.

Har du speciella krav finns det nog bara ett sätt. Gå till en butik med stor sortiment och ta med alla prylarna.

/Mats
 
LowePro

Jag köpte en LowePro Trim Trekker för många år sedan. Den har hållt och så, men den är totalt värdelös att bära. Helt omöjligt att få den att sitta rätt. Mest för att axelbanden är dåligt förankrade i säcken.

Jag har sett att de har liknade system fortfarande och jag kan inte rekomendera dessa.
 
Som tillägg till Mats kommentar så håller jag med om att Mini Trekkern inte är så mini..Jag har precis handlat mig en,och i huvudfacket får det plats ett Minoltahus 800 si med handgrepp,300/4,
70-210/4, 20-35mm ,två teleconvertrar,en mellanring,Minoltablixt,5-6 filter,trådutlösare,12 film i burk..
I locket finns det plats för liten reflexskärm,anteckningsbok,putsduk,blåspensel..
I ytterfacken finns ett ministativ,ficklampa,multikniv,penna,termos,mackalåda
och paraply...Det går att sätta på ett par små fickor på sidan om det behövs...Mycket plats för priset..
mvh/gunte..
 
Oj..jag glömde en sak..minicampingstolen får också plats tack vare spännremmarna som följer med..
mvh/gunte..
 
Intressant

Min undran har alltid varit huruvida Lowe ryggorna blir sköna att bära när de är fullastade? Bärsystemet känns lite sladdrigt och jag undrar hur det blir fullastat? Funkar avbärarbältet (alltså kan du nyttja det på rätt sätt?)
 
Det beror väl till stor del på vilken storlek av säck som man tänker hänga på sig och kroppsformen..Min nya Lowepro mini trekker är lagom stor så avbärarbältet hamnar precis över höften..och det känns väldigt bra med den på ryggen..Den är också försedd med en typ av ventilerande "kuddar" mot ryggsidan som verkar väldigt bekväma,även om man är tunt klädd..Det är inte så vanligt att fotohandlarna har alla modeller i butiken så det är vanskligt att veta hur det passar,men påtala för butiken att dom ska ta hem den ryggsäck som är av intresse och att den ska provas innan ni bestämmer er för ett köp..
mvh/gunte..
 
Jag har en Tamrac Expedition 5 som har hängt med på många resor och är i mitt tycke enormt skön för ryggen,
aldrig något skav från remmarna.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.