• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Hilleberg Nammatj 2 GT vs. Nammatj 3 GT

Det lutar starkt åt något av dessa tält för min del. Frågan är vilket.
Tältet kommer troligtvis oftast användas av två personer, hela året om.

Fördelarna med N2GT, som jag sett det är: vikten, mer lättplacerat och mindre vindfång(?).
Fördelarna med N3GT: utrymmet.

Ska man välja röd eller grön färg?

Jag har bara haft erfarenhet av N2GT tifigare och skulle vara tacksam för tips.

Storleken har betytelse

Det ända skäl jag kan se som väger för 2GT är vikten, längden på tälten är den samma, bredden skiljer på 30cm. Viktskillnaden är 300g, utslaget på två personer är det 150g det är en stor chokladkaka. Själv skulle jag ta en titt även på Keron 3, det får betydligt mer rymd i innertältet och det är 200g tyngre än Nam. 3GT.
Fördelen är att det är trevligare att bo i och att du får två absider.

Kolla även http://www.hilleberg.com

/ Anders Nilson

Grönt

Välj grön färg eftersom det ger ett trevligare ljus inuti och dessutom drar till sig mer värme på vintern.

M V H,

Johan

[email protected] (Hasse)

Guest
Visst men den avger värmen snabbare

Visst men den avger värmen snabbare, om det spelar någon roll då man väljer tält.

Min tips är att läsa senare inlägg där de nämner ett test de gjorde i USA på hur färger påverkar ens humör. Det är nog så viktigt ifall man blir sittande i tältet under en längre tid....

Logga in