helly hansen = dyr skit?

jag köpte för någon månad sen på alewalds i stockholm ett par helly hansen-brallor i nåt strech-material. suveränt sköna byxor och rörelsefriheten sen, perfekt! efter två dagars användning på fjället gick dock sömmen i grenen sönder och det gjorde att jag bytte till de gamla fjällräven..
när de skulle sys ihop senare på hemmaplan visade det sig att tyget var för snålt tilltaget och det fransade upp sig i sömmarna när de drogs isär och det var därför de sprack. (fruktansvärt klantigt misstag i just fallet med strechmaterial...)
har ett par andra byxor från HH också som vred sig så mycket i sömmarna i tvätten att de inte ser kloka ut.. (utseendet är mindre väsäntligt kanske men det är fortfarande tråkigt när ej heller dessa brallor var gratis!)

är det så att helly hansen har genomgått en förvandling från bra och robusta kläder till dyr skit?

eller var mitt ångransvärda inköp i 700:- klassen inget annat än ett klassiskt måndagsex.?
[Ändrat av berghå 2003-09-28 kl 17:42]
 
Reklamera

berghå; sa:
jag köpte för någon månad sen på alewalds i stockholm ett par helly hansen-brallor i nåt strech-material. suveränt sköna byxor och rörelsefriheten sen, perfekt! efter två dagars användning på fjället gick dock sömmen i grenen sönder och det gjorde att jag bytte till de gamla fjällräven..
när de skulle sys ihop senare på hemmaplan visade det sig att tyget var för snålt tilltaget och det fransade upp sig i sömmarna när de drogs isär och det var därför de sprack. (fruktansvärt klantigt misstag i just fallet med strechmaterial...)
har ett par andra byxor från HH också som vred sig så mycket i sömmarna i tvätten att de inte ser kloka ut.. (utseendet är mindre väsäntligt kanske men det är fortfarande tråkigt när ej heller dessa brallor var gratis!)

är det så att helly hansen har genomgått en förvandling från bra och robusta kläder till dyr skit?

eller var mitt ångransvärda inköp i 700:- klassen inget annat än ett klassiskt måndagsex.?
[Ändrat av berghå 2003-09-28 kl 17:42]

Vet inte om HH gör skitsaker rent allmänt eller om du har fått tag i ett måndagsexemplar. Men i vilket fall som helst så tycker jag att du ska reklamera produkten så att du kan antingen få den lagad gratis eller få en helt ny tillbaka. Detta under förutsättning att du har kvittot kvar? :)
Det låter ju inte som att du misshandlat byxan och att den därför har gått sönder, utan det verkar som om dom har gjort en riktigt dålig söm helt enkelt.

Lycka till.

// Lars
 
Vars fan är Tröjan + Sockarna !!?

Heliga saker.. å så försvinner dom ur sortimentet !!?
Blivit rena rea-blajj med Heliga Hanson.. Skärp er.
Sista sockarna gått nu ur tiden. Skandal !
Hittar inga..!
Kunde ju gå med dom som tofflor om det var torra stigar.. gillade slitstyrkan.
Och tröjan var ju bra som hundfilt..under fjälljakterna, då huskyn ville sova...mådde bra på den.
Kombinerad tröja+ jakthundfilt.. Very Good.
 
Vilken byxmodell?

Jag sågade ett par HH Rapide Pants i en recension här efter sommarens vandring (som Outdoors Magic iofs tyckte var snorbra). Var det sådana byxor eller en annan modell?

Vi kanske köpte ur samma dåliga batch eller att modellen i sig inte är en höjdare. Jag vet för lite om HH i stort för att såga hela företaget för ett enda par byxor, men just dem kan jag tala illa om i timmar. :)
 
Re: Vars fan är Tröjan + Sockarna !!?

jo, jag har anmält skadan till alewalds men eftersom jag bor i örebro och inte är i stockholm varje dag så är det lite bekymmersamt. sydde ihop dem istället men de får bara en chans till! går de sönder på nytt så kan du lite på att de åker tillbaka! =)

Kirunafjällis; sa:
Sista sockarna gått nu ur tiden. Skandal !
Hittar inga..!
Kunde ju gå med dom som tofflor om det var torra stigar.. gillade slitstyrkan.


kanske var det din oomtänksamma användning som tog livet av dina sista...
jag vill emellertid glädja dig med att sockarnafinns kvar! jag fick ett par av min far i julklapp förra året! köpta på stadium var dom så det ska nog kunna ordna sig! oräkneliga äro dock de sörjande efter de grymma tröjorna som en gång fanns!

bajs åt helly hansen, säger jag! men sockarna är varma...
 
vet inte..

vad de heter men de är grå med en bakficka och en nyckelficka på insidan. snodd i midjan. sydda i olika delar för att kunna följa benets rörelser i alla riktningar...
ganska smala i passformen (lite av en skräll på strechbrallor =) )

ingen dragkedja (nu har jag läst recentionen)

verkar vara samma tyg iallafall för mina blev också noppiga och det gick en massa trådar.. jag tänkte faktiskt också raka mina! =)

[Ändrat av berghå 2003-09-28 kl 20:30]
 
Re: Vilken byxmodell?

boran; sa:
Jag sågade ett par HH Rapide Pants i en recension här efter sommarens vandring (som Outdoors Magic iofs tyckte var snorbra). Var det sådana byxor eller en annan modell?
Av hans beskrivning att döma så var det en annan modell. Vad gäller HH Rapide så är jag, som bekant, också av en annan uppfattning än dig.
HH Rapide fick f.ö. högsta betyg i brittiska Trail Magazines byxtest i senaste numret.
Vi kanske köpte ur samma dåliga batch eller att modellen i sig inte är en höjdare. Jag vet för lite om HH i stort för att såga hela företaget för ett enda par byxor, men just dem kan jag tala illa om i timmar. :)
Själv är jag mycket nöjd med både byxor och underställ. :)
 
reklamerade

nu är byxorna iallafall reklamerade utan problem.
jag fick pengarna tillbaka utan att ens ha kvitto, det räckte med ett kontoutdrag så tog den snälla damen på alewalds fram kvittot från deras arkiv!
det var nog ett måndags-ex för de hade sålt massor utan en enda reklamation tidigare, sa hon!

snyggt jobbat av alewalds iallafall!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.